Gå til innhold

Skal handle litt fra Nøstebarn. Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville skaffet meg noen ullsokker iallefall. Vi kjøper konsekvent ikke ull da minstejenta er atopisk + har hypersensitiv hud - det værste vi kan ta på henne er ullklær. Tenkte jeg skulle "teste" ut huden hans før jeg kler på han ull siden vi har dette problemet fra før - han klarer jo ikke å si ifra at han klør!

Jeg vet at veldig mange sverger til å bruke ull innerst og det hadde nok vi også gjort dersom vi ikke hadde "allergiproblemene" i fam. Jeg synes likevel man skal være litt oppmerksom på dette - at noen barn faktisk ikke tåler ull, det er litt dumt å kjøpe for mye da:)

Lammeskinnet de har er bare helt fantastisk! Noe av det mykeste og deiligste jeg har kjent! Det skal visst være veldig fint for babyer å sove på. Regulerer temperaturen i sengen/vognen perfekt og gir visst bedre søvn! Ellers har de veldig fine, tynne ullfleece-luer der. Selv kjøpte jeg meg en ulltrøye, for jeg har så lett for å få brystbetennelse.

Annonse

Jeg har kjøpt hjelmluer i to ulike tykkelser. De har i alle mulige farger i butikken, utrolig søte og litt mer spennende enn de hvite de har andre steder.

I tillegg har jeg kjøpt en ullbody og sparkebukse som virker utrolig god.

Har også fått anbefalt ullpysjamasen derfra fra foreldre som så at ungene sov mye bedre med en gang de brukte den (gjorde plutselig ikke noe å dra av seg dyna lenger...). Spørs om jeg må ta meg en tur til.

Takk for svar:)

Jeg har allerede kjøpt et lammeskinn, tror det er akkurat det samme som de har der.

Tør ikke kjøpe så mye ullklær til å ha innerst for er som det er skrevet over her skeptisk i tilfelle allergier og sånn.

Sikler litt etter den sparkebuksa i brun, blir kjempefin med rosa eller lyseblå body under. Men vet ikke kjønn enda, men det spiller vel ikke så stor rolle for bodyen kan jeg kjøpe senere.

Men siden den ikke bli innerst på kroppen gjør det vel ikke noe med tanke på eksem og sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...