Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Hvis jeg trenger en psykolog eller psykiater,bør jeg henvende meg hos legen først da eller?noen som vet?tips?hva er egentlig forskjell på disse?og hva anbefales?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 ja, du trenger henvisning fra legen din. Psykiater har høyere medisinkompetanse(er lege med videreutdannelse) Jeg anbefaler psykiater. Men jeg kjenner ikke problemet ditt
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Trenger noen å snakke med,har så masse dritt innabords som må få ut,masse sinne,irritasjoner osv.har pratet med psykolog for lenge siden,men da satt jeg bare å la ut om hele livet,uten noe form for respons,og det er jeg ikke så interessert i.det må være noen som kan hjelpe meg med årsaken og få rettet opp i dette.tror kanskje jeg kan ha noe nerveproblemer jeg,er ikke sikker,for vet ikke helt hva som kjennetegner nerveproblemer,men føler hver eneste dag at jeg kan eksplodere av sinne og irritasjoner.ikke skade noen eller noe sånt,men bare lyst å brøle ut,men holder det inni meg istedet.det er så jævlig. HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 En psykolog har ikke legeutdannelse i bunnen, og kan vel ikke(?) skrive ut noe særlig medikamenter. En psykiater har altså legeutdannelse og kan medisinere. Jeg ville hørt med legen hva han mente om hva du trengte i forhold til ditt behov for hjelp. Det kan fint være du klarer deg med en psykolog. Det finnes og private du ikke trenger henvisning til men det koster masse penger.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 ikke at jeg vet for sikkert, men ingen av typene vil gi deg svar, eller si hva du skal gjøre, men de vil trigge deg til å finne løsninger som er riktige for deg. du må selv sortere og finne årsaken, men det får du hjelp til. og noen å prate med er aldri dumt. hvis du er superfrustrert før du får hjelp anbefaler jeg et skrik fra dypet av magen(helst et sted hvor ingen kan høre deg, et slags primalskrik) eller finn et tre og slå løs på det. (jeg fikk alltid dårlig sammvittghet og måtte gi treet en klem etterpå. det funket for meg..) anonym 2 fra ovenfor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå