Gå til innhold

2 år mellom. Bør eldste begynne å sove i vanlig seng da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fordelen med å ha han i sprinkelseng så lenge som mulig er at han ligger rolig der. Han har ihvertfall ikke begynt å klatre ut til tross for at han er utrolig flink fysisk..

 

Men når bør jeg begynne å venne den tilkommende storebror til storseng hvis jeg ikke skal kjøpe en ny grindseng?

Er vel ikke noe gøy hvis babyen tar senga heller regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir d akkurat 2 år mellom den lille og gutten min vist allt går bra.. jeg skal IKKE bytte ut sprinkelsengen hans før han klarer å komme seg utav selv.. har en del venner som gjor dette å de angret stort for de ble så mye styr på natten...

skal kjøpe ny til babyen jeg,syns ikke d er riktig å ta fra han senga si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da datteren vår var 2år fikk hun vanlig seng. Vokseseng. Dette gikk over alll forventning! Hun synes det var sååå stas å få ligge i denne "prinsesse senga", at hun villle ikke ut;) Men vi hadde en veldig lang samtale om dette først. Hvor vi forklarte at den eneste måten hun fikk lov til å ha denne senga på, var hvis hun la seg fint, og ikke sto opp før det var morgen. Må være innmari konsekvente. Vi var forberedt på kamp, men det gikk kjempe bra. Tror hun forsto poenget. De små forstår mer enn vi tror;) Hun hadde da allerede begynt å klatre ut av sprinkelsenga for lenge siden...

Nå skal vi ha en til i Juni, og kommer da til å bruke vugge, inne hos oss, de første 6mnd, eller helt til barnet reiser seg..

Etter det flytter nok minsten inn hos storesøster i sprinkelseng.

 

Hvis sønnen dere ikke er helt klar for å flytte ut av sprinkelsenga, kunne jo kanskje babyen ligge i vugge el bag den første tiden, hos dere, så har storebror fortsatt større seng enn den lille, og så kan dere se etterhvert om han har lyst på "storguttseng", når han begynnner å hoppe ut. Det er nok ikke lenge til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...