Gå til innhold

Permisjon- hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen må jeg levere min permisjonssøknad. Går ut i permisjon 9.februar, og skal ha 52 uker med 80% lønn. Blir dette da f.o.m. 9.januar-07 t.o.m. 08.januar-08? Far skal også ha sine uker- er disse inkludert i mine 52 uker, slik at jeg må regne 46 uker når jeg søker om min permisjon?? Please, hjelpe meg! Søknaden må leveres i morgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere velger 80% lønn, er det totalt 54 uker, ikke 52 uker...

Av disse 54 ukene, har far krav på minst 6 uker. Disse 6 ukene til far er altså inkl. i de 54 ukene. Dvs 48 uker igjen til deg, hvis han kun skal ha 6 uker. Av disse 48 ukene skal du ha minst 3 uker før termindato.

Skrevet

Supert! Takk for svar. Det betyr at jeg regner 45 uker fra termindato, ikke sant?

Skrevet

Hufsetutta... Du og alle dere andre må huske på at hvis dere har vært i fast jobb i noen år så har dere også krav på vanlig ferie (eller hva?)! Vi er jammen heldige som bor i Norge. maks permisjon og ferie er jo 64 uker fri (ca 61 med baby!). Hurra!

Skrevet

Men ferien kan man velge å ta seinere...

Skrevet

Hva menes med at vi kan ta ferien senere rødhette*? At man kan ta f.eks ti uker ferie året etter permisjonsåret? Min permisjon følger jo kalenderåret ganske nøye, siden jeg har termin 21.12

Skrevet

Du kan få overført minst 2 uker ferie til året etter du eg. skal ha ferien.

Skrevet

I utgangspunktet skal du ta ferien din i løpet av permisjonsåret. Vil og minne om at det som vert kalla 80 % lønn slettes ikkje er det. Etter at far fekk lengre permisjonstid så vert ikkje det utbetalt meir enn nokre og sytti prosent lønn.....Ver også obs på at om ein ikkje er ansatt i stat eller kommune vert det lite med ferie pengar året etter ein permisjon. Da vil ein berre få ein viss prosent av lønna ein hadde fra trygdekontoret. Denne prosenten vert heller ikkje rekna ut i fra kormange veker ein reelt hadde utbetalingar - da dei har lagt tak på kormange veker det vert rekna utifra. Eg for min del har normalt utbetalt etter skatt ca 15 000 normalt, men vil neste år få i underkant av 6 000. Så spesielt lukrativt er det ikkje å ta den ferien ein har rett på.Trur ikkje eg kjem til åp ta alle mine 5 veker i alle fall. Det har eg ikkje råd til...

Skrevet

Vi er begge to ansatt i stat og kommune, heldigvis, så vi får utbetalt lønn under permisjon (og da faktisk 80%, ikke noen og 70) direkte fra arbeidsgiver. Ferien må vi ta, men jeg har allerede fått avklart av vi skal avklare hvordan jeg gjør det senere. Det jeg selv ønsker, er å kunne ta ut ferien som én dag i uken, fra jeg kommer tilbake i jobb til ukene er brukt opp.

Så får vi se hvordan det går...

Skrevet

Når må permisjonssøknaden leveres, trodde det var 1 mnd før jeg skulle ut i perm? er vel et ark jeg skal fylle ut sammen med arbeidsgiver, skal far fylle ut noe, trygdekontor?

trodde jeg hadde god tid jeg

Skrevet

hvordan gjør dere det i permisjonen? tar dere ferie når pappan har permisjon, for å få mest mulig tid sammen, eller gir dere far sjansjen til å være alene med barnet sitt i 6 uker.

Skrevet

de fleste tk sier det holder med 1 mnd før.

Nei, pappaen skal få permisjonen alene. Han vil det selv, og tror han hadde blitt snurt om han ikke skulle fått lov å kost seg alene med gullet etter jeg har fått så masse alenetid. Synes han fortjener det. Hadde heller tatt ferien underveis i permisjonen da. Når jeg er ferdig med min permisjon, går jeg ut i jobb mens pappaen blir hjemme med skatten vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...