Gå til innhold

Modning/åpning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om flere her inne som har så og så stor åpning.

Hvordan vet dere det??

Sjekker de det ved vanlig svangerskapskontroll, eller er det noen spesiell kontroll for det??

Jeg er i uke 36+4 nå, skal til jordmor i morgen og lurer på om det er sannsynlig at hun da vil sjekke etter dette...????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jordmor sjekker det ikke, og da jeg var en tur på føden i helga med regelmessige kynnere med bare 4 min imellom (over mange timer) ville jordmor heller ikke sjekke, da hun mente det ville stimulerere til flere kynnere. Ble ikke mye hjelp å få av meg... Men tror ikke så mange jordmødre undersøker åpning på de vanlige kontroller, men hvis det er noe spesielt, hvis de lurer på om det kan være starten på fødsel ol. Men som sagt, jeg vet ikke sikkert. Håper andre også kan svare deg!

Skrevet

Hei. Noen jm gjør dette når det nærmer seg termin. Ikke så tidlig som hos deg... Men, dette har de gått mer bort fra, da det ikke sier noen ting om når du kan forvente en fødsel. Jm sa til meg at du kan godt gå med 4cm åpning uten at noe skjer. Så lenge du ikke har rier hjelper det ikke.. De fleste spør om å få bli sjekket selv... Dette er hva jeg fikk vite hos jm..... Lykke til..

Skrevet

jeg fikk sjekket det på sykehuset da de trodde jeg lakk foster vann og at fødselen var igang.. fytti det var ikke noen behagelig følelse,, var vondt som fy.. usj..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...