Gå til innhold

Mange som har gått ned i vekt istedet for opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12+6 i dag og har hatt dårlig matlyst de siste tja, seks ukene. Jeg har vært så kvalm og elendig at jeg har gått ned tre kilo. Har to barn fra før, men kan ikke huske at de svangerskapene var sånn. Når skal man egentlig begynne å legge på seg? -Er det flere som har gått ned i vekt istedet for opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i min 18.uke (17+1) og har gått ned 6kg (fra 74kg til 68kg 175 cm..) pga kvalme og dårlig matlyst..

Vekta mi står stille nå på de 68kg,og har gjort det i to uker.

Jeg vet ikke når det snur igjen..

Jeg går fortsatt med de vanlige buksene mine og det syns ikke at jeg er gravid...

Syns det er no dritt å være dårlig og å gå ned i vekt sånn som nå..

Skulle ønske jeg også fikk mage sånn som de andre........

Skrevet

Hei Dumle!

Vi har omtrent samme utgangspunkt ser jeg. Jeg var 75kg da jeg ble gravid og er 72 nå. jeg er 168cm.

Jeg er 12+6 i dag og håper matlysten kommer tilbake snart, vondt å føle sult og ikke klare å spise. Sist jeg opplevde det var jeg i sorg over et nært familiemedlem som døde. Nå husker jeg hvordan det føltes. -Det er så fælt å ikke få i seg mat. Maten vokser i munnen på deg når du prøver å ta en bit. huff. -Det er godt jeg har mye å gå på. De to forrige svangerskapene la jeg på meg 25 og 30 kg! Jammen er det forskjell, så langt.

Skrevet

jeg gikk også ned i begynnelsen av sv.skapet,men det er visst ganske normalt..:)

Skrevet

Men hvor lenge pågår det da? Har aldri vært så kvalm og uvel jeg.

Skrevet

jeg var 82 før jeg ble gravid, å har slitt med kvalme fram til nå. Er i dag 20+1, å veier 74. (tatt av 8kg)

har nå begynt å gå opp igjen etter at matlysten begynner å komme tilbake.

Skrevet

hei

jeg er i uke 33 og mangler fremdeles 2 kg på startvekta mi da jeg ble gravid, så man trenger ikke legge på seg, la på meg 4 kg med eldstemann og 6 kg med nr 2, men så har jeg litt å ta av også da, hehe

Skrevet

Glad på dine vegne at du klarer å spise igjen da. Håper det skjer med meg også snart. Ikke at jeg ønsker å legge på meg unødig mye, men jeg hater å gå å føle på denne fæle følelsen av sult og motstand mot mat.

Vil gjerne ha flere svar.

Skrevet

Hei Madagaskar=0)

Er det virkelig sant? Er du -2kg fra startpunkt og i uke 33? at det går an! Håper du slipper å føle deg uvel da. Men hvis det har vært sånn hvert svangerskap for deg, så er jo dette slankekurer for deg da? *snedig*

Lykke til videre.

Skrevet

veide 61 kg før jeg ble gravid, etter 3 mnd veide jeg 58 og nå i uke 20 veier jeg bare 59...? Har høy forbrenning men synes det er lite å veie. Spiser og spiser, tydeligvis tar babyen alt til seg selv :) Legen sa det ikke er farlig så lenge man ikke føler seg veldig dårlig eller man er unormalt tynn. Babyen tar det den trenger fra mammaen sin uansett. Håper matlysten kommer tilbake til deg snart, for det er jo ikke noe kjekt å være sulten og samtidig ikke klare å spise.

Skrevet

gått ned 8 kg her også... Er ikke akkurat i toppform. Er i uke 14

Skrevet

Med førstemann hadde jeg gått opp 5-6 kilo allerede før første svangerskapskontroll, og tilsammen ble det 26 kg. Det sier jo seg selv at det er alt for mye (og ja, det var fordi jeg ble sedat og bare spiste go'mat). Denne gangen prøver jeg å være mer forsiktig, og har gått ned 3 kg til nå (er 13+4). Mye er nok fordi jeg fremdeles har igjen 15 av de kiloene etter forrige gang, så kroppen samler ikke så iherdig. En annen ting er at jeg begynte på Grete Roede da jeg fant ut jeg var gravid. Så jeg slipper å stresse med dette spisegreiene helt på egen hånd...

...desverre har det ikke hjulpet stort de siste par ukene,men det er jo en annen historie...

Skrevet

Lone34 (07.06.07)

Sist svangerskap la jeg på meg 4 kg, (fra 64 til 68kg)

Så det er visst litt likt forrige sv.skap dette....

Er litt bedre i form nå,så jeg får spist litt mer,innimellom...

Tror det hjelper å spise lite og ofte.

Viss jeg blir sulten så brekker jeg meg av den minste ting,og klarer ikke spise..

Men klarer ikke å følge det rådet selv,spise lite og ofte...

Går nok bedre etterhvert:-)

Lykke til videre..

Skrevet

Jeg har ikke vekt- men hadde gått ned 4kg på svangerskaps kontroll- det er tre uker siden, føler jeg har gått ennå mer ned nå. Syns det er kjempe rart, for jeg har kjempe stor mage. Spiser veldig mye mer en vanlig og har ikke vært dårlig..

Skrevet

Har gått ned 2 kg og er nå 19 uker på vei!! Er fornøyd med det jeg, med eldstefrøkna hadde jeg gått opp 8 kg i uke 14. Nå skal det sies at de fleste kiloene jeg gikk opp forrige gang sitter på ennå. Så det skulle bare mangle at jeg slipper å legge på meg så mye denne gangen. La på meg 20 kg forrige gang.

Skrevet

Hei jenter

Fint å lese at så mange svarer. Ikke alle legger på seg så mye skjønner jeg. Bare jeg som la på meg 20 og 25 kg de forrige to og går ned nå. Ja kanskje kroppen synes jeg har slitt nok med vekta =0)

Ikke enkelt å gå ned igjen etterpå heller. Det er ihvertfall sikkert.

Skrevet

Jeg er nå 15+1 og har mistet 7 kg, utrolig dårlig matlyst..

Skrevet

Jøssenavn. Jeg klager over tre kilo, og så skriver noen 7 og 8 kilo. Jeg har visst ingenting å klage over.

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 16 og har gått ned 14.5 kg.

Babyen har det fint og det er kun meg det går ut over. Du trenger nok ikke bekymre deg hvis du går ned litt :)

Skrevet

Jeg var kjempedårlig de første 15 ukene. Venter tvillinger :-)Veide i utgangspunktet 56,5 kg og i uke 12 veide jeg 54 kg. Ikke store nedgangen, men jeg er ganske tynn i utgangspunktet og ble derfor bekymret. Fikk beskjed om at det var meg det gikk ut over og ikke barna.

Skrevet

Jeg er 21+3 i dag og har gått ned 3 kg etter jeg fant ut at jeg var gravid.

Det er ikke fordi jeg prøver å slanke meg,men spoiser bare sunn mat,kuttet ut godterier og den slags.

Det frister ikke lenger.

Men godt er nå det,så lenge jeg vet at nurket har det fint og vokser normalt er jeg veldig fornøyd.

Skrevet

er i uke 23 nå og har gått ned 9 kg pga oppkast-veier 51 kg nå. heldigvis så er alt bra med beibisen.

er sykemeldt pga avmagring... og blir nrppe diger.

gikk opp 8 kg sist. og alt borte etter en uke.

Skrevet

Mange som har dårlig matlyst lenger enn de første 12 ukene skjønner jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...