Gå til innhold

PREKLAMPSI (obs... syteinnlegg..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått preklampsi, det vil si, svangerskapsforgiftning... I natt hadde jeg mye magesmerter, oppkast, hodepine, neseblod... Og høyt blodtrykk. Har vært i hele dag på sykehuset i Fredrikstad, men blodprøvene er normale... Bare høyt blodtrykk,proteiner i urinen, og noen ødemer som har tatt føttene mine og gjort dem 3 str større! Men jeg blir ikke innlagt, og må gå og holde ut magesmerter og de andre symptomene.. Jeg er kjempesliten og redd. Er i uke 33 nå, og skulle gjerne ha fått en prognose som sier at ja, hold ut to uker til så induserer vi... Men her er det bare vent og hold ut... Jeg hadde det samme med førstemann, og da venta vi til uke 35 og så var det slutt, og han var stor og frisk, 3250 gram og 50 cm...Hva venter de på nå, at jeg får HELP? At leveren min ikke fungerer mer?

Ufd, dette ble syteinnlegg.... Men er bra fortvila nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg.... Trodde svangerskapsforgiftning ble tatt skikkelig på alvor jeg. Men hva vet vel jeg...

Skrevet

Huffda, høres ut som en slitsom dag! Greia er vel at de ønsker at babyen skal få bli så lenge den kan der den hører til forløpig....ikke alle som er så stor og frisk som din førstemann i uke 33...

Men du får vel tett oppfølging nå? Hvis ikke, så mas, mas, mas!

Skrevet

Ja, det blir kontroll annenhver dag, men det er slitsomt å reise Moss-Fredrikstad så ofte... Og de sa at blir det høyt i natt igjen,må du bare kjøre hit,men man må ha barnevakt, osv... Nei, jeg er sliten. Men nytter vel ikke å klage....

Førstemann ble født i uke 35... Men da hadde jeg noe å se frem til, klarte å holde ut.... Men nå har jeg veldig vondt i magen, og mye oppkast, og Paracet holder ikke lenger... Syte syte syte....hehe

Skrevet

Da tar de deg ikke på alvor mener nå jeg,har selv vært gjennom ett slikt svangerskap og jeg synes at det er rart du ikke ble lagt inn. Hører du til Fredrikstad sykehus?

Skrevet

Æsj, kjip situasjon. Ikke noe særlig å bli lagt inn heller, men kanskje du skulle få be om de kunne legge deg inn til observasjon i et par dager....(lettere sagt enn gjort når du trenger barnevakt, kanskje?)

Skrevet

ikke for å skremme hverken deg eller noen men sykehuset i Fredrikstad er ikke helt kjent for å ta ting alvorlig.........Jeg har villa krevd å bli lagt inn hadde jeg vært deg........

Skrevet

Jeg har tatt en del kontroller gr. spm om preeklamsi. Jeg hadde hevelse, noe høyere bt, 1+ på proteiner, kvalme, oppkast og hodepine.

disse symptomene var nok til at de ville sjekke. så min lege sendte meg til fødepoliklinikken.

de tok ctg måling i en halv time. så liggende bt og etterpå ultralyd alle tre gangene. de var fornøyd med det. de mente at bt var kanskje høyt gr stress og ikke grunnet preklamsi. litt utflod i urinprøva kan også go 1+ for proteiner.

Alt i alt kom frem til at jeg ikke hadde det og kunne slappe av hjemme. jeg var da i uke 34.

Ultralyden var de også fornøyd med.

hvis de ellers er fornøyd med sine målinger, er de ikke seine med å sende deg hjem. Bare slapp av,

tok du ctg måling og bt på føden på kontrollen. var bt grei da???

Skrevet

Ikke enig med Lonely over her ang Fredrikstad... Fødte der sist og skal dit igjen denne gangen

Skrevet

Det er jo fint at du ikke er det da. Jeg har bare hørt det fra andre så jeg kan vel ikke si at det stemmer 100%men det har også vært endel avisskriving om det uten at jeg skal si noe mere om den saken. Enn å håpe at sykehuset tar sitt ansvar...

Skrevet

Du har rett i at det var mye avisskriverier for et par år tilbake. Dersom det først er en historie som blir blåst opp i media (og som selger godt), er det lett at det dukker opp en annen også...Tror behandlingen en får er like avhengig av hvilket menneske en møter på det enkelte sykehuset, like mye som hvilket sykehus en havner på. Det ble en skikkelig oppvask på Fredrikstad den gangen - noen som måtte gå, rutiner som ble endret osv. Husker jeg tenkte at "der tør de ikke finne på noe tull, så der ver jeg ikke redd for å føde...!"

Skrevet

Det var nå godt å høre ja at de har tatt ansvar for sitt eget rot :)

Skrevet

Ja, det ble tatt CTG og BT, målingen var ok, men BT høyt. Så nå skal jeg til kontroll annenhver dag. Litt slitsomt,men jeg føler meg trygg. Og i dag har jeg ikke hatt oppkast, bare svimmelhet og hodepine. Så vi får se i morgen hvordan det er med urinen og BT....

Takk for alle svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...