Gå til innhold

permisjon eller ikke permisjon... det er spørsmålet..

VinterSol+2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I min situasjon passer det egentlig veldig bra å ta permisjon ett semester, så det er min plan. Tror det klarer seg for min del:) Men jeg kan jo fort forandre mening.. Uff, krever litt planlegging det å få barn, altså:)

Har du termin i sommerferien, VinterSol?

Det er det same med meg, har termin midt i juni - og det passar perfekt. Skal ta permisjon neste haust, og så skal eg tilbake i utdanning og mannen min skal ha pappaperm i vårsemesteret. Får sjå om vi ikkje får komt oss til Mexico neste vår - det hadde vore supert om eg kunne fått studert eit semester i utlandet medan han har pappapermisjon, så treng vi ikkje tenkje på pengar medan vi er der :)

Eg trur det er ganske slitsomt å studere med ein liten baby, særleg om du ammar. Men du kan jo prøve, og dersom det blir for slitsomt kan du gå ut i permisjon.

Men no er det leggetid - har undervisning på det ugudelege tidspunktet 8:15 i morgon. Hurra for ExPhil så tidleg... *not*

jeg skal fortsette å studere til våren.. har termin 10 januar og skal være hjemme minimum seks uker etter fødselen, men så skal jeg fortsette på skolen. Samboeren min skal ha permisjon i et halvt år og så skal jeg ha litt fri med babyen... Holder på masteroppgave og skal ikke ha noen fag ved siden av oppgaven. Det blir jo litt lettere når jeg ikke behøver å være i masse forelesninger, eller være på skolen hver dag. Men det blir nok tøft å reise fra bebisen allikevel. Uansett tenker jeg at det er bedre å bli ferdig med studiene nå som jeg er så nære slutten - tror det er vanskelig å sette igang igjen etter permisjon - og siden samboeren min tar permisjon får vi mye mer tid sammen alle tre enn om samboeren min hadde jobbet og jeg hatt permisjon. Skal prøve å amme så lenge det går - tror nok det kommer til å gå bra selv om det kan bli litt stress med å pumpe og slikt... det må man nok regne med. men man gjør jo uansett det man mener blir best for babyen - stress er jo heller ikke bra...

Gleder meg til å bli mamma, og tror nok at det skal gå veldig bra å kombinere det med skole, selv om det kan være tøft til tider også! Snakker man med forelesere og med skolen, pleier de å være veldig medgjørlige og behjelpelige - i alle fall der jeg går--

Jeg skal ta permisjon neste høst... Venter baby`n i juni (håper jeg rekker å bli ferdig med eksamen før den kommer=P), og da passer det veldig bra med perm. 1 år=) Gleder meg masse, jeg=D Ha god tid til baby`n og bli kjent med han/hun=) Jeg skulle dessuten hatt 2 praksis-perioder i forbindelse med 2. skoleår, og det føler jeg kan bli ett problem med en så liten baby. Så på bakgrunn av det, blir det perm.på meg=)

Annonse

har termin månedsskiftet juni/juli, så tenkte egentlig å gå tilbake til studiet etter normal sommerferie..

men så er det sånn at hverken jeg eller mannen min trives her vi er nå da.

Når babyen kommer har han bare et år igjen på mastergraden sin, så vi tenker evnt at vi flytter til et sted der vi har mer nettverk, og at han helgependler hjem til oss..

dvs at jeg IGJEN bytter utdanningsinstitusjon da, det er jo ikke så bra.. har bare et år herfra og et år derfra jeg.. kunne hatt en master allerede om jeg hadde klart å holde meg lengre på et sted.. men neida..

nå var jeg så bestemt på å ta en hel bachelor et sted, men jeg vet ikke om jeg orker tanken på å fortsette to år til, med baby på et sted vi ikke trives.. med baby,..

ååå, dette ble så mye mer vanskelig enn planlagt!!

Håper de finn ut av ting då! Du er jo heldig som har ein skule som legg så godt opp til å gå gravid i alle fall :)

Om de bestem dykk for å flytte kan du jo søke om å få utdanninga di godkjent på den nye lærestaden og slik berre studere litt til for å få ein bachelor eller evt master.

Trur ikkje eg hadde orka at mannen min helgependla, men eg forstår jo situasjonen dykkar - og om de flyttar til ein stad der du har meire nettverk så har du jo nokon som kan avlaste deg litt innimellom i vekene. Det å ha eit nettverk er jo superviktig! Saknar det litt her i Oslo, men foreldra mine skal flytte til Horten om to år, så då får vi besteforeldre ein time unna. Og eg har alle venninnene mine her, og ein storebror med sambuar, så vi har heldigvis eit nettverk allereie. Også blir det jo bim-treff etterkvart, og det blir bra :)

Vil berre ønske dykk lykke til med det de gjer altså! Det blir plusteleg litt meire å tenkje på når ein har baby - det har gått opp for meg i det siste!

klemklem

ja,, det står mellom Oslo og Horten nå..

eller å bli her.

Vi får bare se an, skolen legger jo til rette, men de er flinke på Høgskolen i Vestfold også.

Får se får se...

Det er utrolig mye som forandrer seg med baby i huset! hjelpes! Begynner å demre for meg hvor utrolig stort dette egentlig er ja! hehe

gleder meg til poden blir litt større og vi kan bake julekaker sammen og bygge snømann.. åå,,, mye fint å se frem til!

:)

Så morosamt viss de flyttar til Horten eller Oslo då! Då kan jo chiquitin få ein leikekamerat på samme alder :) *hihi*

Eg gler meg også sånn til neste jul - tenk så koseleg det blir å feire jul med ein baby! *ååhh* Hadde niesa mi på 6mnd og nevøen på 2 1/2 hos oss i fjor i jula, og det var kjempekoseleg - det er noko særskilt med å ha småttisar rundt seg i juletida altså. Og neste jul er det VÅR TUR!! Hurraa!

ja, tenk det!

Hihi, endelig er det VÅR småttis (er en del småfolk i familien allerede)

Hm. Du kjenner ikke noen som leier ut i osloområdet da?

Er litt redd for å flytte til Horten, for da tror jeg vi BLIR der:) hehe

Hadde vært kos om Sneipen og chiquitin kunne lekt sammen ja! hihi

finnes jo ikke bedre venner enn dem foreldrene påtvinger en:) !

Hm.. nå er ståa blitt sånn at jeg blir gående alene en del mens jeg er gravid da. Mannen min må til Skottland deler av neste halvår, men vi slipper at han BOR der, han reiser bare en tre-fire turer..

så får vi se.

*huff*

liker ikke å måtte gå rundt her alene. dumme stedet:)

Kjedeleg å gå rundt åleine ja, mannen min jobbar som barsjef - så eg ser han jo ikkje i helgene. Skal heldigvis byrje i ny jobb etter jul (framleis som barsjef men med litt betre arb.tider)

Vi leiger studentleiligheit vi - det er heilt flott! Skal søke om familieleiligheit no etter jul, treng jo eit større ei når chiquitin kjem. Og vil gjerne ha eiga vaskemaskin. Men det er genialt bra å bu i stud.leil - billeg og alt inkludert (i nokre fam.leil må ein betale straum i tillegg då) og det er barnehage i kjellaren :)

Annonse

Jeg tenkte som deg, utgangspunktet var å fortsette å studere, men nå som terminen nærmer seg, dvs. 2 måneder igjen, så begynner det å bli mer og mer slitsomt. Hadde en eksamen på fredag, skal ha en nå på fredag og enda en lørdagen etter der igjen. Jeg har vært inne på tanken å sykemelde meg for jeg skal love at det ikke er lett å lese til eksamen når man knapt sover om natta og har diverse plager, dessuten er det tungt, og nok av ting å tenke på. Det er ikke hver dag man har en liten baby å passe på, og jeg tror det er en tid man vil være tjent med å ta vare på på lang sikt for babyen vokser veeeeeldig fort. Stresser man seg igjennom denne perioden med nilesing til eksamen så tror jeg man vil angre i ettertid. jeg utelukker ikke at jeg kanskje kommer til å ta et par fag av totalt 5, så sant det er greit med lånekassen, men jeg har tenkt til å ta vare på denne tiden, og jeg tror også at man trenger å slappe av. Det blir en totalt ny situasjon. Men nå, i første omgang, må jeg ta en dag av gangen skal jeg komme meg helskinnet gjennom eksamen, Liker absolutt ikke å stresse nå, tror ikke det er bra for babyen i det hele tatt. Sover ca. to ganger om dagen, må det for klarer ikke lese noe ellers. Er sikkert noen som opplever dette helt annerledes en meg, men jeg vil anbefale de som har termin i mai/juni å være åpne for å ta permisjon. Jeg har iallefall endret syn på permisjon ettersom svangerskapet har gått.

hm..

jeg har termin i månedsskiftet juni/juli, og siste eksamen i slutten av mai.. så jeg håper veldig å klare å fullføre før babyen kommer..

jeg har bare en stakkars liten 4timerseksamen skriftlig da, går kunstlinje, så det er mye praktisk arbeid i de andre eksamenene, som du kan disponere som du vil over flere uker.

Men når babyen er født.. skal jeg ta permisjon da, eller ikke? det er virkelig spørsmålet..

jeg heller mer og mer mot permisjon..

Jeg har jo alltid sagt at det er viktig å være mye hjemme med barna og at det skulle jeg gjøre når det ble min tur. men så bestemte vi oss for å prøve litt før da, særlig ettersom jeg er forsinket i utdannelsen allerede, og vi gjerne vil være unge foreldre..

Hm.. skal nok diskutere dette grundig på hjemmefronten ja.. er neimen ikke sikker på om jeg skal prøve å kombinere skole og baby første året likevel nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...