eir@ Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Hei dere mammaer med litt større barn enn meg...har ei jente på ca åtte mnd. som får pupp etter hvert måltid med fast føde. Får ikke morsmelk på natta, lengre. Spiser godt til hvert måltid, men er alltid like ivrig på puppen etter hvert eneste måltid...storkoser seg... Hun er god og rund - helt i øvre normalområdet på kurvene, så jeg tror ikke egentlig hun behøver morsmelka i tillegg til den faste føden til alle måltidene. Derfor spør jeg: Hvor lenge ammet dere i tillegg til den faste føden? Hvordan kuttet dere ned? Plutselig helt stopp, eller ett og ett måltid uten morsmelk i tillegg?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Jeg brukte ikke å amme akkurat rett etter ett måltid men kanskje 1 time etter. Jeg kuttet ett puppemåltid i gangen med mange uker mellom hvert kutt , når jeg gjorde det slik ble det aldri noe skriking på jenta og jeg fikk aldri melkespreng. Sluttet helt å amme da hun var 1 år og 14 dager.
bibi inni magen Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Gi pupp så lenge det er ønskelig for begge! Hos oss gikk det forbi av seg selv liksom. På slutten var det bare om morgenen det var interessant. Kombinasjon mindre melk og mindre lyst hos banditten. Jeg reiste bort en uke med jobben ved 13 mnd alder og da var det slutt, mest trist for meg tror jeg
Ranveig R Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Guten vår fekk og pupp i forbindelse med måltid fram til han var 9-10 mnd meiner eg å huske. Deretter gjekk det over til at han fekk før han skulle sove og av og til etter han våkna, og så innimellom viss han viste tegn til å ville ha. No er han 14 mnd og veeeldig interessert i puppen, men er ikkje så tålmodig som før. Han kan komme og spørre etter "bepp" mange gongar i timen, så vi har no innført ordet "tomt". Han suger seg berre fast og slepper igjen med det same nemlig. Så no får han fast om morgonen (kjem inn til oss i 6-tida, men etter litt pupp søv han gjerne eit par timar til), før han søv formiddagslur, ein gong eller to om ettermiddagen (blir gjerne litt sutrete/kosete nemlig) og før han legg seg om kvelden. Eg begynte å kutte meir og meir då eg merka at interessen ikkje var på topp og han berre tulla seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå