Gå til innhold

blir så frustrert...ang mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

For 10 dager siden fødte min lille gutt...begynte og amme,og kom godt i gang..hadde masse melk i begynnelsen,han var ihvertfall mett og fornøyd og sover godt!har gjennomsnittlig 4- bæsjebleier i døgnet og tisser nok!MEN j tror ikke j har nok melk,ihvertfall ikke nå de siste dagene,merker han ikke er fornøyd etter han har fått pupp,gaper bare etter mer og vil ligge på puppen hele tiden,særlig om kvelden(etter 1800)

Istad mens han lå og sov tenkte j at j skulle pumpe ut litt extra som j kunne gi han på kvelden,da var kl ca 1800 og j fikk bare ut 40 ml!!!!

For en uke siden fikk j ut 80 ml på bare en pupp...kan melken bli mindre etter en uke??er det vanlig og ha mer den første uke,forså og gå litt ned??

Vet ikke helt hva j skal gjøre,blir nødt til og gi han litt mme på kveldene nå,håper bare j slipper og gjøre det på dagen og!Akkuratt det samme skjedde med datteren min og,mye melk i begynnelsen for så og bli mye mindre!HUN sluttet j helt og amme når hun var 3 mnd,måtte gi tillegg til henne på dagen og,men det slipper j foreløpig nå virker det som!

Noen som har hatt det lignende eller som har noen råd og komme med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen likhetstrekk er det her hos meg også. Jeg begynte å gi henne mme på kvelden da hun var to måneder gammel. Men hun hadde kolikk og jeg er nå ganske sikker på at stress og mas var grunnen til at melkemengden min var redusert i en periode. For vår del har det ikke hatt noen negativ innvirkning på amming at hun får en flaske om kvelden.

Jeg prøvde å pumpe meg jeg også men fikk bare ut 40-50 ml. Så det sluttet jeg fort med. Men det kommer ut melk når jeg handmelker så jeg tror det er pumpen som er lite effektiv. Men jeg har litt treg utdrivningsrefleks i tillegg.

Det jeg har gjort som har funket er at jeg har ammet henne mye et par dager, ved den minste lille kny fra henne så har jeg lagt henne til puppen. Så jeg har på en måte fremprovosert øking. Det har faktisk funket.

For å øke melkemengden så er mitt beste råd å ikke stresse og drikke MYE vann. Vørterøl funker også hvis du liker det.

Skrevet

Kan det være at gutten din har noen økedøgn? Jeg har også hatt lite melk, så blir man sliten og da minker det med en gang. Hos meg varierer det fra dag til dag, er jeg trett merker jeg det på melken etter bare noen timer! Men drikk vørterøl, rør ut kullsyren (så ikke babyen får vondt i magen) Og drikk en til dagen. Ikke så godt, men det øker produksjonen! Og i tilleg- det er malt i det og godt for din mage og gutten sin mage:)

Skrevet

Kan høres ut som om dere har økedøgn :) Da kan bebien virke litt utilfreds og vil ligge ved puppen HELE tiden...,dette kan være veldig slitsomt for mammaen....,men heeelt vanlig! Legg alt annet til sides, og vær bare ilag med bebien din og amm de neste dagene...! Jeg gikk i "fellen" og gav mme da dette pågikk , for jeg trodde jeg hadde lite melk, og dette straffet seg for meg.....ble "avhengig" av den ene flaska på kvelden ganske så lenge....

Tilbring noen dager i sengen med nattbordet fullt med god mat og drikke, så skal du se at dette arbeidet betaler seg :)

Skrevet

Takk for svar,tror nok j tenker alt for mye på det,og blir sliten av det! skal prøve vørterøl og kanskje havresuppe annen hverdag! barej ikke må gi mme på dagen itillegg,så gjør det meg ingenting og gi det på kvelden,men viljo helst bare amme!

Skrevet

Nå bare skumleste jeg de andre svar, så kan hende det ble sagt..men i allefal.. barn ammer ofte veldig hyppig på kveld, de spiser seg opp for nattten. her er puppene som to tomme skall når hun har lagt seg. dølees hvertfall sånn..men klemmer jeg litt på de så er det likevel noe der=)

Vi klarer ikke hverken å håndmelke ller pumpe ut alt, er bare bebbisen som får tak i det!

Og gratulerer med den lille!

Skrevet

Det er vanlig at de små babene ligger klistret til puppen i starten. Og spesielt på kvelden, da bygger de opp lageret av fet melk til natta. La babyen suge så mye du orker i starten, da vil melka mest sannsynlig regulere seg. Jeg personlig har en stor gutt som fra dag en har krevd masse mat og har ammet veldig hyppig, det ble litt vel slitsomt så jeg fyller av og til på med mme på kvelden. Men jeg oppdaget av plutselig en dag virket det som han var fornøyd med mine pupper! Men det tok tid altså...

Babyen får alltid ut mer enn en pumpe.

Vil anbefale en veldig bra artikkel om kveldsamming, les forresten de andre også på denne siden som handler om amming:

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...