PetuniA *HøygraviD* Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel73.asp mm-m.... Her er det noe jeg kan bryne meg på for å få tiden til å gå Om noen andre har lyst til å lage det samme eller allerede har laget noe lignende vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger på hva som faktisk er godt og enkelt av det der
Gjest Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Det så godt ut!!! Det eneste jeg har prøvd å lage før er knekk...men det så jo ikke så vanskelig ut da. Dytte, dytte...sikkert noen som har prøvd masse av det her
rødhette* Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Jeg tenkte være kjedelig, og bare kjøpe ferdig marsipan som jeg farger med konditorfarge og dypper i smeltet sjokolade...
Tokka Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Har du funnet noe du kan bedrive tiden med nå? Sjokoladefudger uten valnøtt og pepperminte snacks så kjempegodt ut! La den til favoritter jeg nå. Kanskje jeg skal lage det når jeg er ferdig med eksamen, og venter på at kjæresten også skal bli det, før vi kan dra hjem for jula! Eller så tenkte jeg å bake kake og brød, for å fylle opp fryseren til vi får babybesøk i februar.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 28. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2006 Hehe,det er jo forsåvidt greit nok. Jeg har sånne penner med farge i,så jeg kan tegne på marsipan. Lage marsipan snømenn og sånn kanskje? Og noen vanlige som bare er dyppa i sjokolade... Hørtes enkelt ut da.
rødhette* Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Synes ferdigkjøpt marsipan er best også, jeg da.. hehe Peppermynte er veldig godt! Huska vi lagde det da vi var små.. dvs, mamma lagde selve peppermynten, og vi lagde kuler og slikt av den... Noen som har oppskrift på det? Lurer på om det er vanskelig å lage...
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 28. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2006 Har ikke prøvd å lage peppermynte noen gang,men synes ikke det er noe spesielt godt... Jeg er veldig kresen på godteriet mitt Jeg har aldri smakt hjemmelaget marsipan jeg,så det vet jeg ikke. Men kommer nok til å kjøpe og lage ting av den som jeg kjøper. Kanskje lage noe knekk eller lignende som er på den siden. Pakke inn i cellofan og få det til å se litt naise og delikat ut oppi de hjemmepyntede syltetøyglassene
Angelas_Baby Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Jeg har oppskrift, skal se om jeg finner den igjen! Jeg og jr laget peppermynte kuler sist uke...skikkelig namme-nam!
Angelas_Baby Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 *PEPPERMYNTE-KULER* 3 dl fløte 12-14 ss hvetemel 25 peppermyntedråper 1,2 kg melis ------ Delfiafett, kokesjokolade (2-3 plater) og kokos. Kok opp fløten, ha opp i melet, og rør det til en "klump". Avkjøl litt. Lag en fordypning i "klumpen" (gjøres på bordet) og ha oppi peppermyntedråpene. Bland inn melisen til slutt. Trill små kuler, og dypp dem i kokesjokolade blandet med delfiafett, og i kokos etterpå. La dem ligge på et brett med matpapir i kjøleskapet til de er kalde, så kan du ha dem i poser/bokser og fryse dem om du vil!!!
Angelas_Baby Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Ja det er kjempelett Tror alle kan klare det faktisk! Ingenting som skal heve eller stekes,så det kan ikke gå så innmari galt!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 29. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 29. november 2006 Peppermynte snacks 300 g melis 1 eggehvite 20 dråper peppermynteolje 100 g sjokolade Smelt sjokolade og rør inn melis og peppermyntedråper. Skjær inn den stivpiskede eggehviten. La stivne på ett brett. Om man liker ting med sjokolade
rødhette* Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Noen som vet hva det koster for selve peppermynten på apoteket? Tror jammen jeg skal lage peppermynte til jul da
rødhette* Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Forresten, er det kremfløte som skal brukes?
Angelas_Baby Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 Jepp kremfløte. Jeg kjøpte peppermynte på apoteket, kostet ca 90 kr tror jeg, men den holder leenge da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå