Gå til innhold

gruer meg litt til 1 gang foreldresamtale i bhg

Anbefalte innlegg

jeg begynte å jobbe i høst og skal sammen med en førskolelærer ha samtaler med enkelte 5-åringer denne uka. gruer meg litt for noen av foreldrene virker veldig skeptiske til alt vi gjør i bhg. spes det ene foreldreparet.

trenger litt støtte her;o)

Fortsetter under...

Regner med at dere er gjennomtenkte i det dere gjør i bhg, og har en tanke om og bak det meste.

Og da er det vel ikke så vanskelig å ha en foreldresamtale?

:-)

Hvis dere hadde gjort en dårlig jobb derimot, kan jeg forstå at du gruer deg...

Jeg har sittet på begge sidene av bordet, både som ansatt i barnehage og som mamma, og jeg har følgende råd:

- Fokuser på barnet

- Start alltid med å fortelle om alt som er positivt ved barnet

- Fortell om hvordan dere har opplevd barnets utvikling siden siste samtale, og få en dialog ved at de også forteller om hvordan de har opplevd barnets utvikling.

- Spør dem hva de opplever som positivt i barnehagen

- Spør dem om det er noe de ønsker skulle vært annerledes, mer av osv

- Hvis det er problemer dere må ta opp må det gjøres på en konstruktiv måte. Kom med forslag til løsning og be dem om det samme.

knall i padden!

dette synes jeg var et meget useriøst innlegg. det er vel naturlig at en gruer seg til slikt er det ikke?????

ettersom det er første gangen for meg så føler jeg det sånn. alikevel har jeg bra kontroll på det jeg driver med i jobben min!

Annonse

Det er førskolelæreren som har ansvar for foreldresamtalene. Assistenter er med dersom de er kontaktperson, og supplerer litt av det førskolelæreren sier. Selv vil jeg møte pedagogisk leder/førskolelærer på foreldresamtale. På samme måte som at jeg vil snakke med kontaktlærer i skolen og ikke en assistent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...