Gå til innhold

Off...blitt redd, jeg (for fødsel)!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ca 7 uker igjen til fødsel nå (antakelig), og har plutselig blitt kjemperedd for hele greia! Vet ikke helt hva som har utløst det. Kanskje det bare er det at det nærmer seg nå.

Uansett, føler meg litt dum og synes det er litt pinlig. Jeg har jo tross alt valgt dette selv....og det er jo veldig mange som har gjort det før meg! Noen med noen tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mange som blir litt redd og nervøs når det nærmer seg..

Bare fordi vi ikke helt vet hva som skal skje og vi ikke helt har kontroll..selv om en har født før...

Men jeg kan trøste deg med at de fleste av oss er VELDIG klar til å føde når termin nærmer seg...kroppen er på en eller annen rar måte lagd sånn at vi skal være lei og vil bli ferdig med det...

Jeg har hvertall hatt det sånn med mine to..har vært gjennom en fødsel og har 3 uker til termin med andre mann...og jeg er veldig klar for å få han ut!!

Håper dette roet deg litt hvertfall...

Lykke til:)

Skrevet

Jeg tenker som så at jeg vet ikke hva jeg har i vente,så det er ingen vits i å bruke energi på å grue seg masse. Selvfølgelig kommer det til å gjøre vondt,men ettersom fortsatt menneskeheten eksisterer og folk fortsetter å formere seg så er det jo sikkert overlevbart. Mange som går igjennom det flere ganger også så :)

Skrevet

Jeg tror nok at redselen din kommer til å endre seg når det nærmer seg. Man blir tung og lei på slutten og vil bare ha det overstått. Tror det er en mening med at vi går gravid så lenge, så er vi liksom klar når dagen er der. Mamma sa til meg før fødselen at " tenk på hvor mange pysete kvinnfolk som har født før deg" og det er jo faktisk noe i det....Ikke vær redd for noe du ikke vet hva er og prøv å slapp av og ta det med ro nå frem til fødselen. Du kan jo også snakke med en jordmor om disse følelsene slik at du får ventliert litt.

Lykke til og gled deg til den store dagen!

Skrevet

Jeg er livredd til tider!!!!

I perioder går det kjempe bra og andre dager er det helt jævli!!

Tenker at bebisen ikke sparker osv selv om den gjør det.....

Sinnsyke greier det å beskymre seg!!

Men jeg trøster meg med det at det er såååå mange som har gjort det før meg!!

Vente tiden er verst.....

Gleder meg til alt er overstått:0)

Lykke til:0)

Å det kommer til å gå så bra!!

Jeg er foresten en dag på overtid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...