Gå til innhold

Hjelp...:/

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst og ta keisersnitt. Jeg er bare 12 uker på vei men jeg vet at man må være tidelig ute og snakke med lege og sånnt . Men åssen gjør jeg det må jeg gå gjennom lege ellr jordmor for og få snakket med en lege på sykehuset ??

Får jeg keisersnitt hvis jeg har skikkelig fødelsangst ?? jeg har hatt angst for det i mange år . Jeg har i noen år hatt lyst på barn men har ikke gjort det pga angsten jeg har mpt og føde,

Og no som jeg er gravid går jeg så og si rundt og tenker på det hele tiden . Er det noen som vet om jeg har en mulighet for og få keisersnitt ??? og hva jeg må si og gjøre eventuellt??

Takk for alle svar jeg får ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7254327-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hvordan du har det. Sliter selv med fødselsangst, og har fått innvilget KS av den grunn.

Kan jo fortelle hvordan jeg har gått frem for å få det.

Da jeg fant ut at jeg var gravid satt jeg meg ned og skrev et brev som jeg sendte til Rikshospitalet. Sendte det vel avgårde når jeg bare var 7 uker på vei tror jeg. Jeg skrev om mine følelser rundt graviditet/fødsel, og at jeg derfor ønsket oppfølging og fødeplass der da jeg hadde hørt at de drev med terapi for fødselsangst. Fikk tlf et par uker etterpå og begynte så å gå i samtaler med en jordmor der. Vi pratet mye frem og tilbake i noen måneder og ble til slutt enige om at KS var den rette løsningen for meg. Hun sa også fra første samtale at her tvinger vi INGEN til å føde dersom de ikke vil det selv.

Jeg har hele tiden vært veldig redd for KS også, og føler at det har hjulpet veldig med disse samtalene.

Man kan også gå veien via fastlege/jordmor. Ta opp problemet med de og få de til å henvise deg til en forløsningssamtale ved sykehuset der du har fått fødeplass. Det er da en stor fordel av din lege/jordmor er enige i at KS er den rette løsningen for deg og skriver et "anbefalingsbrev" til sykehuset.

Ingen kan tvinge deg til å føde, dersom du møter motgang må du bare kjempe videre. Be om ny vurdering fra ny lege.

Ha med deg noen på forløsningssamtalen, så slipper du stå alene om du møter en vanskelig lege. Vær klar på at du har fødselsangst, og at dette ER et virkelig problem for deg.

Lykke til, det ordner seg alltid for snille piker :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7254327-hjelp/#findComment-7254625
Del på andre sider

åå tusen takk for svar ..

Men er bare redd de sier nei jeg . Og er ikke så flink og skrive sånne brev hehe ..

Jeg hakke hvert hos legen sånn skikkelig enno .for måtte bytte fastlege for legen min vakke helt "normal" kan vi si ..

Så no får jeg jo en lege som ikke skjenner meg eller noe men er bare veldig redd for at svare blir nei .

Har heller ikke hvert hos jordmor enno men skal ringe i morgen .

Men får håpe det ordner seg skal no ivertfall gjøre allt jeg kan for at det skal løse seg oga t jeg kan bare slappe av og glede meg til ungen kommer, for det er det jeg har mest lyst til . ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7254327-hjelp/#findComment-7254761
Del på andre sider

Holder du til i Oslo eller? Dersom du gjør det har vi jo fritt sykehusvalg og litt mange å velge mellom, så det gjør jo saken litt enklere.

Skjønner godt at du gruer deg, men ikke vær redd for å få avslag...selv om du kanskje må kjempe for det SKAL du få KS til slutt. Ingen skal tvinge deg til å føde når du føler det slik.

Kanskje du kan få hjelp fra noen til å skrive et brev? Hvis du setter deg ned og prøver å få tankene dine ned på et ark kan det jo hende du klarer å formulere et brev ut av det til slutt? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7254327-hjelp/#findComment-7255276
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...