mammaen til Li@m Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Jeg og soesteren min har to forskjellige dagmammaer for soennene vaare; den ene dagmammaen jobber ikke skoleferier, mens den andre gjoer det. Vi debatterer naa derfor paa om det er riktig at dagmammaen som ikke jobber skoleferier likvel tar seg betalt for de dagene hun ikke jobber (skolen er stengt)...Den eneste gangen som ikke tar seg betalt er hvis det er hennes ferie..(sommerferien). Noen som vet hva loven sier? Hvilke erfaringer har dere?
imbla Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 kan bare komme med min mening her. og den er som følger: det skal jo ikke gå ut over dagmamans inntekt at foreldrene går på skole, og jeg synes derfor det er en selvfølge at hun skal få sin lønn selv om ungen har mye ferie. jeg kan bare tenke på min egen økonomi, og jeg hadde aldri gått med på å bli trekt i lønn for hver ferie skolene har! min mening da
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Når jeg jobbet som dagmamma skrev jeg kontrakt med foreldrene, jeg fant en grei kontrakt på nettet som sa at når barnet tok fri fikk jeg betalt, men når jeg tok fri slapp foreldrene å betale. Det er ikke dagmammaen sin feil at barnet får fri! dermed bør det heller ikke gå ut over dagmammaens intekt.
mammaen til Li@m Skrevet 29. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2006 Jeg sa dette kanskje litt uklart: Dagmammaen holder stengt i alle skoleferier - det er hennes regel, ikke vaar. Det staar i kontrakten hennes at hun ikke holder tilbudet aapent i skoleferier; saa det er hennes valg, ikke vaart som foreldre! Saa her er det snakk om at vi ikke har noe tilbud i skoleferier, og derfor heller ikke oensker aa betale; det blir vel litt som aa skulle betale for loerdager og soendager....? Hovedinnlegger
imbla Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 ja da blir jo situasjonen en helt annen! da m¨å jon dere finne annen pass til sønnen deres de dagene og må da betale dobbelt. da blir det helt feil å betale dagmammaen i feriene! så lenge det er hun som ikke gir dere noe tilbud, skal dere heller ikke betale henne syns jeg. han tar seg jo fri og man kan jo ikke ta seg like mye fri i en vanlig jobb.. nei da er jeg enig med deg. ikke betal!
mammaen til Li@m Skrevet 29. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2006 Takk for svaret; det hjelp aa faa andres mening om det ogsaa - jeg begynte ogsaa aa foele at hun proever aa tappe meg litt for penger i denne saken. Jeg jobber riktignok paa colleget her i byen, men jeg har jo ikke like mange friuker som studentene, saa pengene maa jo gaa til aa dekke annen hjelp naar den tid kommer at jeg ikke har flere uker ferie igjen selv hvor jeg kan se etter soennen min. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå