2 fine små Skrevet 27. november 2006 #1 Del Skrevet 27. november 2006 Det begynner jeg aa lure paa... Hva er det lengste dere har hoert om? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7253926-hvor-lenge-kan-en-befruktet-spire-bo-i-livmoren-foer-den-fester-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 27. november 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 27. november 2006 Eller formulert paa en annen maate: Hvor sent over IKM er det mulig aa faa positive tester - altsaa hvor lang tid KAN det gaa foer gravitester slaar ut positivt? Jeg har hatt SA for tre uker siden, og saa negative tester, mens naa faar jeg to veldig svakt positive i kveld. Hvor mange uker kan en spire svoemme rundt der inne foer den fester seg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7253926-hvor-lenge-kan-en-befruktet-spire-bo-i-livmoren-foer-den-fester-seg/#findComment-7254250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melkekua™ Skrevet 27. november 2006 #3 Del Skrevet 27. november 2006 Når man blir gravid skjer følgende: Befruktningen skjer i egglederen like etter eggløsningen, fordi egget lever ikke lenger enn max ett døgn. Spermiene kan leve opptil 5 dager inni egglederne, livmoren og livmorhalsen hvis forholdene er optimale. Egget svever nedover egglederne og inn til livmoren. Ca 4 dager etter eggløsningen når egget livmoren og begynner å "lete" etter et fint sted å slå seg ned på. Tidspunktet for implantasjon viser seg å være relativt viktig i forhold til om svangerskapet går bra eller ikke, les mer her. 6-8 dager etter eggløsningen graver egget seg ned og begynner å utskille hCG (humant chorion gonadotropin). Dette hormonet stimulerer Det gule legemet til å øke progesteronproduksjonen og å leve videre utover sin vanlige lengde. Denne økede progesteronproduksjonen kan hos mange ses ved at basaltempen stiger enda et hakk - altså enda mer enn den steg rett etter eggløsningen - og endel kan på den måten se allerede ca en ukes tid etter eggløsning at man muligens har blitt befruktet. Ca to uker etter eggløsning vil mensen utebli, og de fleste vil da teste positivt. *************************** En venninne testet ikke pos. før det hadde gått 9 dager over ikm.....så noen kan produsere hcg veldig seint! Hva slags test har du tatt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7253926-hvor-lenge-kan-en-befruktet-spire-bo-i-livmoren-foer-den-fester-seg/#findComment-7254419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 27. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 27. november 2006 Takk for svar. Jeg har tatt to vanlige CB naa, begge svakt svakt positive. Forrige uke var CB helt negativ, og uken foer det siste dag SA. Altsaa IKM var 4 nov og SA startet 9 nov og sluttet 14 nov. Hadde svakt pos CB gravitester i to hele uker foer SA, og testet ikke foer en uke etter siste bloedning, da var vanlig CB negativ. Saa, en uke naa med neg EL tester, og rart utslag paa dem i gaar, et kryss (Sure & Easy) og tester med CB El test og CB gravitest i dag, begge svakt positive. EL test svakt positiv etter en stund (men ikke sterkere enn teststreken) og vanlig CB har vaert veldig svakt pos to ganger i dag. Veldig veldig merkerlig, jeg tar min siste CB gravi i morgen tidlig (alle disse hadde jeg klar til om 14 dager fra naa av, var helt i EL modus jeg naa. Faar jeg svakt pos i morgen tidlig ogsaa, med mye mer konsentrert urin, saa tar jeg turen til legen og tester og sjekker opp med baade gyn og blodproeve. Jeg har bare ikke foelt meg spesielt gravid etter SA, mens jeg fysisk hadde oppblomstring av det meste i to uker foer SA. Ok, langt svar, men det er vel typisk naar man er forvirret... Takk for ditt svar, det er interessant med 9 dager over IKM. Naa er jo jeg 24 dager over IKM og 14 dager over avsluttet SA. Jeg synes det hele er veldig, veldig rart, kanskje bare noe tull med testene jeg har kjoept, selv om de er CB. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7253926-hvor-lenge-kan-en-befruktet-spire-bo-i-livmoren-foer-den-fester-seg/#findComment-7254567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå