Gå til innhold

hvor mye ammer en når babyene begynner med grøt o.l. ( fra 4 eller 6 mnd) hvordan er rutinene til dere som har babyer fra 4 mnd og oppover

Anbefalte innlegg

hvor mange ganger ammer en

eller hvor mye melk(ca dl) får de i løpet av dagen når de begynner med fast føde

vil gjerne vite hvordan det er etter at de begynner med fast føde. jeg vil gjerne amme til babyen er ca et år men sliter med det så jeg lurer på om det blir amming ca hver 3.time som nå når han ikke får fast føde?

Fortsetter under...

Jeg ammer like ofte som jeg gjorde før jeg begynte. Ammer før måltidet jeg da. Har akkurat starta med grøt morgen og kveld:)

Her er en typisk dag med mat & amming for Malene, 6 mnd:

07.50 - mm, frokost i senga

10.30 - grøt + mm

13.30 - middag + mm

15.30 - mm før dupp

18.00 - grøt

20.00 - mm

21.15 - mm før sove natt

Aner ikke hvor mange dl melk det er da, siden jeg ammer og ikke gir på flaske. Jeg ammer etter måltidene, for ellers spiser hun seg mett på puppen, og det er tilbake til amming hver eller annenhver time igjen ;-).

Kavet lenge med hvordan jeg skulle gjøre med amming og grøt.

Nå ammer jeg alltid ferdig på begge bryst (eller så mye som han vil ha, for nå skjønner han at det venter mer mat etterpå) før all fast føde. Så:

06: pupp

09: pupp

12:pupp + 1/2 glass fruktmos 4 mnd

15: pupp + 1/2 glass grønnsaksmos 4 mnd

18: pupp + 2-3 spiseskjeer grøt blandet med 60ml mme+60ml vann

23: pupp

Han får dermed øke det han trenger av tilleggskost til puppen selv etterhvert. Av og til er han så utålmodig på grøten at han vrir seg fra puppen og ser etter skåla og flirer når han settes i vippestolen som han mates i.

han blir 6mnd på lørdag. Vi begynte med grøt ved 4 1/2 mnd og han spiser ikke mye om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...