Gå til innhold

November: Flere novemberdamer som ikke har født??


Snuppa27 er stolt mamma til 3

Anbefalte innlegg

Eller er det bare meg? Drittlei, og langt over termin, men det ekle sykehuset her har ingen planer om å sette igang noen fødsel de. Skal på kontroll fredag 1., men om alt står bra til meg barnet, må jeg gå over helt til kroppen setter igang selv. Men hva om kroppen ikke vil sette igang selv- sånn som min???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde termin forrige mandag... Er drittlei jeg også. Men jeg må jo si at jeg ikke helt skjønner hvorfor de ikke kan sette deg igang??? Har ikke hørt om noen som har gått så lenge... Men legene vet vel hva de gjør! Så lenge du og bebisen har det bra...!!!! Jeg skal på kontroll på sykehuset til fredag jeg også. Det blir spennende for oss begge to da!!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, går her og venter, men jeg er ikke over termindatoen enda, for det er i morgen. Sist fikk jeg dagen før termin, men det ser ikke ut som om det skal skje en gang til.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke født, termin 24/11.

 

Begynner å bli rimelig lei nå, men det verste er alle velmenende telefoner og sms`r fra fjern og nær. Tror jeg blir sprø, skjønner de ikke at vi faktisk venter mer enn dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg inn til keisersnitt, i morgen kveld er jeg mamma til en liten gutt og tulla mi blir storesøster... Sprøtt...

 

Lykke til videre, håper ventetiden ikke blir så mye lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Gikk selv 9 dager over forrige gang, og det var lenge nok, det. Du var vel 15 dager på overtid da du skrev innlegget. Lenge nok, spør du meg, for man forventer jo å bli satt igang etter 14 dager. Men jeg vet at enkelte sykehus tillater den fødende å gå inntil 21 dager over, hvis alt er bra både med mor og barn. Det forutsetter jo imidlertid en tettere oppfølging etter termin, for så fort som mulig å kunne oppdage evt. problemer.

 

Jeg ønsker deg lykke til og håper at du faktisk har født til nå, ettersom det nå er to dager siden du skrev innlegget ditt.

 

Jeg vil også oppfordre deg til å være obs på evt. endringer, og lytte ekstra godt til kroppen din. Ta kontakt med sykehuset hvis du skulle være i tvil om noe, eller du får følelsen av at noe ikke er helt som det skal. For det er tross alt risikofyllt å gå over termin, og jo lenger man må gå, jo større risiko, spør du meg. Krev å bli tatt på alvor hvis det er noe du føler på. Selv har jeg en mistanke om at jeg hadde altfor lite fostervann da jeg fødte andremann på overtid. Vannet gikk aldri, verken før eller under fødselen, og JM etterlyste faktisk det. Selvsagt kunne det ha gått i dusjen eller da jeg var på toalettet etter å ha fått klyster, men det kan også ha vært mangelfullt på den fronten. Så jeg sier igjen. Stol på dine egne følelser. Ikke vær redd for å virke hysterisk. Stå på krava. Det er din kropp og din unge, så la ikke sykehuset ta noen sjanser med dere!

 

Lykke til og tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk... trenger det! :-)

Neida jeg har ikke født enda, og kommer ikke til ågjøre det heller. den tanken er iallefall veldig fjern for meg... Får trygle og be på mine knær til fredag, men tviler på noe som helst skjer. Skikkelig pessimist her nå...:-( Skjønner virkelig ikke vitsen med å la meg gå lengre enn 2 uker over termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har gitt opp trua på det å få føde. Det er rart med det, at jo nærmere termin man kommer, jo mer usannsynlig virker det at man i det hele tatt skal komme til å føde. Og på overtid mister man jo helt trua på det..

 

Men føde kommer du heeeeelt sikkert til å gjøre. Det er jo det eneste vi vet. Det som har kommet inn, det må jo ut. Det store spørsmålet er bare NÅR. Håper det starter av seg selv for deg, slik at du slipper å vente på de sinkene på sykehuset. Kanskje får du ta skjeen i egen hånd og forføre mannen/samboeren din daglig. De får vel gjerne litt sjokk nå på slutten, mannfolkene, for sex er vel ikke det vi har vært mest opptatt av de siste ukene/månedene, men plutselig, helt sånn på slutten, DA vil vi ha sex så det månner.....

 

Hvilket sykehus tilhører du, forresten, bare sånn nysgjerrig på hvem som lar deg gå så lenge. Tror det er litt forskjell fra sykehus til sykehus, men jeg vet jo egentlig ikke, da. Håper ikke mitt sykehus lar fødende gå inntil 21 dager over, for da kan jeg teoretisk sett gå helt til 21. desember før jeg blir ferdig, og da tror jeg faktisk jeg avlyser jula....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode, oppmuntrende ord, msbu!

Det er så sant det du sier.. Ut MÅ hun jo...Men tanken har blitt mer og mer fjern for hver dag.

Du vet tydeligvis hva jeg snakker om her, og det er så godt med forståelse..:-)

Skulle bare ønske de kunne forstå de sykehus folka også.

For om jeg ikke har det bra kan da vel umulig barnet mitt i magen ha det bra heller...

 

Har prøvd ALT av kjerringråd. sex, kanel, turgåing, male,vaske gulv, husarbeid, sterk mat tilogmed vært i "bilkræsj" (ikke så alvorlig som det høres ut, men nok til at jeg fikk meg en skikkelig støkk og var i sjokk en hel dag)

Nei, denne jenta klorer seg virkelig fast.

Som Leelu sa; Vi trenger mannfolka når vi vil bli gravide, og vi trenger dem igjen når vi ikke vil være gravide lenger, hihi;-)

Ellers er de ganske uinteressante i 9 mnd, snakk om utnyttelse *ler*

 

Jeg hører til sykehuset telemark.

Når har du termin da?

Håper du slipper å gå langt over denne gangen, unner virkelig ingen det!!!

 

Lykke til til deg også!

 

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på fredag du og!!! :-) Når har du time? Jeg har time kl 14.., håper jeg får sutra meg til en fødsel da... Stoler ikke helt på de legene jeg... Alt kan forandre seg på bare en dag... Og jeg er veldig lite glad i dødsannonsene om "xxx døde i mors liv". ser de altfor ofte i lokalavisa her hjemme.....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i morgen, og er selvsagt spent på når denne babyen har tenkt seg ut. Hadde svake, men hyppige og regelmessige rier i natt, rier som bygget seg opp mot maks før de gradvis avtok igjen, akkurat som etter fasiten. Men etter et par våkentimer sovnet jeg igjen, og i dag har det knapt vært kynnere her i gården... Tenker jeg får utnytte mannen i natt også...

 

Men det er som du sier, at når man virkelig vil bli ferdig, da virker det som om ingenting hjelper. Babyen bryr seg katta i vår termin og våre følelser og evt. anstrengelser. Den kommer nok først når den selv har tenkt det. Forrige gang så jeg for meg at tuppa hadde et godt grep rundt hver eggstokk, og der holdt hun seg fast og ikke ville slippe taket... Men heldigvis kom hun jo av seg selv etter 9 dager, og jeg slapp jo billig unna sammenlignet med deg, da.

 

Skulle ønske jeg hadde noen gode og effektive råd til deg, men du har nok prøvd alt, virker det som. Det nærmer seg jo etterhvert fullmåne også, men du ønsker nok ikke å gå helt til 5. desember, kan jeg tenke meg. Men de sier jo at dagene før fullmåne er like effektive som selve fullmånen, så jeg skal krysse både fingre og tær for deg når jeg snart skal legge meg.

 

Ønsker deg lykke til, og håper fødselen starter i løpet av få timer for deg. Tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, Snuppa25? Har du født? Var selv så heldig at fødselen startet på termin-datoen min, og 1,5 timer inn i det nye døgnet kom vår lille prinsesse. Kom hjem fra sykehuset i dag, og er spent på hvordan det er med deg, da. Håper alt er bra med både deg og babyen din og at du nå er ferdig med fødselen.

 

Hold oss informert!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...