Gå til innhold

Til alle dere med babyer på 7 uker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagene deres ut? Hvor ofte ammer dere og hvor mye sover de? Her er det amming ca åtte ganger i døgnet, to ganger på natta (ml tolv og seks). Sover for natta fra ca. ni til fem/seks. Altfor tidlig å opp, så forsøker å tvinge han til å slumre et par timer til. Har prøvd å legge han seinere for at han skal sove lenger, men hjalp ikke. Ble bare overtrett og sutrete. Noen som har tips til hvordan jeg kan drøye morgene? På dagen så sover han ca fire timer til sammen. Føler det er litt i minste laget, men han må enten bysses eller trilles i søvn og våkner når jeg legger han ned eller stopper vogna. Har vært sånn siden han ble født. Hadde håpt at han kunne sove/sovne av seg selv etterhvert, men er kanskje for liten ennå til at jeg kan lære ham til det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer hver andre time sånn ca. Men hender jo at hun har soveperioder på 4 timer på dagen da. Da holder jeg på henne, eller må jeg bysse henne slik jeg kan legge henne i krybba(ikke alltid dette går). Ellers så sover hun fra 11-12 tiden på kvelden helt til 10-11 tiden på dagen...men må sove med henne i senga vår, og da ammer jeg annen hver time da og.

Men nå har vi akkuat gått til kiropraktor å fått knukket på hofter, nakken og ryggen, så nå er hun mye bedre, så håper hun sover lengre i natt!! Hun hadde faktisk litt å rette på etter fødselen, så det er derfor hun har vært veldig urolig å sånn....:)

Den første måneden så hadde vi våkne perioder på nettene fra 2-6 ca, men så har liksom døgnet stabilisert seg selv etter hvert.. Jeg mener de er for små til å prøve å få rutiner på, tror nok det blir bedre etter hvert!!:)

Skrevet

På dagen ammer eg svært ofte - gjerne 1 gang i timen. Ho søv og svært lite samanhengande, nesten aldri meir enn en time ad gangen. Då søv ho som regel i vogga si i stova. det er travelt ja..eg får gjort lite dei dagane eg er aleine med ho. Litt hjalp det å kjøpe vippestol, før det måtte eg gå å bære på ho heile tida. No sitt ho i den når eks. et frukost. Ellers har eg begynt å lære ho å sovne av seg sjølv når ho er trøtt. Legg ho då i vogga, og voggar ho litt i søvn - pluss at eg sett på ein speledåse som ho har. den roar ho veldig. Om kvelden legg eg ho mellom 21.00 - 22.00 i våken, men trøtt tilstand i senga. Av og til sovnar ho med ein gong, andre gonger går det gjerne en time med litt grining og sutring. Eg går då inn til ho ofte og husjar på ho, setter i gang speledåsen, men tar ho aldri opp når eg først har lagt ho. Så søv ho til 2-3 får mat, og søv til ca.06.00. Då har eg litt samme problem som du, ho er ganske så våken og ikkje like lett for å sovne. Som regel sovnar ho i mi seng, og vi slumrer fram til 08.00. Då er det morgen.

Uff dette blei visst langt..men slik er det ivertfall heime med oss:)

Skrevet

Gutten min blir 8 uker på onsdag.

Jeg ammer med ca 2-3 timers mellomrom. Han sover nesten ingenting på dagen. Han kan sovne mens han spiser, men så fort jeg legger ham ned, så våkner han. Sovner også som regel når vi triller, men våkner tvert vogna stopper opp. Men han sover hele natta da. Sover 8-10 timer i strekk, og så våkner han og spiser, også sover 2-3 timer videre.Har de siste nettene nå begynt og legge han litt før oss..tror det også går ganske bra.

Men fordi om han ikke sover noe på dagen, er han veldig snill og rolig. Så jeg føler meg ganske heldig, godt at han sover på natta!

Skrevet

Jenta mi ble 7 uker i går. Her er ingen dager like, noen dager sover hun mye andre dager sover hun lite.

Ammer ikke jeg da men gir flaske og det er ca 2,5 til 4 timer mellom måltidene. Noen netter hopper hun over ett måltid og sover 7-8 timer andre vokner hun etter 2 timer.Legger henne alt fra kl 11 til halv 2 kommer ann på om hun sovner til flaska eller ikke, har prøvd å legge henne i våken tilstand men da har vi det gående med gråting og en baby som ikke vil sove. Hun vil ikke sove alene på dagen, må bysses i søvn, eller trilles i søvn. Med en gang jeg legger henne ned vokner hun.

Så vi har det vel ganske likt ser jeg. Får trøste oss med at det blir bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...