Gå til innhold

Ureaplasma??

Anbefalte innlegg

Skrevet

endelig fått vite årsaken til at jeg fødte så tidlig, de har jo bare sagt at jeg hadde en infeksjon. Men nå har infeksjonen fått et navn :Ureaplasma sier legen..

Noen andre med samme årsak??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte også for tidlig pga en infeksjon.

Undersøkelser etter fødselen viste seg at det satt en infeksjon i vevet i selve morkaka, og den sluttet å fungere.

I alle fall fikk jeg vite av legen at det ikke ville ha noen betydning ved evt. senere svangerskap. Men mulig at de vil sette meg mye tidligere på antibiotika hvis det oppdages for høye infeksjonsverdier på blodprøvene. Ved denne fødselen fikk jeg antibiotika intravenøst først etter at fødselen var starten, da de ikke viste hvor infeksjonen kom fra.

Heldigvis ble lille snuppa født uten infeksjon i sin kropp, som der og da var den størrste frykten, ikke at hun ble født nesten 2.5 måned for tidlig.

Men så vidt jeg forstår er urealplasma mer en slags urinveisinfeksjon??

Skrevet

Hvordan får dere vite sånt???? Hadde en samtale med han som tok ks dagen etter og han sa at de ikke hadde funnet noe unormalt.. Kan det hende de har funnet ut noe mer sendere og ikke fortalt det til meg???

Skrevet

Jeg fikk vite det på 6-ukers kontrollen.

Jeg ble innkalt til legen på sykehuset hvor jeg fødte.

Kan være at det står noe i journalen din som de ikke har fortalt videre. Jeg vil kanskje tro at de har gjort noen undersøkelser?

I alle fall så sa de på sykehuset at de tok alle mulige undersøkelser når det var prematur fødsel for å finne evt. årsak, og dermed kan lære noe og kanskje sette i gang noen tiltak.

Kontakt evt. sykehuset og spør om å få se journalen din, eller om fastlegen har noe (legen på sykehuset hos meg sendte kopi til fastlege).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...