Gå til innhold

Akta Graco Logico S m/base eller MaxiCosi u/base?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter litt om om men, har vi kommet fram til to bilstoler vi kan tenke oss.

Akta Graco Logico S, som festes med base ved hjelp av bilselen. (setet løftes ut og inn av bilen ved hjelp av ett klikksystem på basen, slik at man slipper å festet bilselen på barnesetet hver gang).Setet kan også festes med bare bilselen istedet for basen, hvis vi skal ha bilsetet i en annen bil.trekket kan vaskes på 40grader i vaskemaskin.

(0-13kg)

Eller Maxi Cosi. (0-13kg) Som vi må feste med bilselen på setet hver gang vi skal ut og inn av bilen med det. (Er klar over at dette setet kan festes med isofix-base, men det skal vi ikke ha.) Trekket på maskes for hånd.

Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Maxi Cosi, er veldig fornøyd, men har heller ingen erfaring med andre seter. Vi må bytte litt biler så må uansett ta ut setet etter hver tur. Synes Magnus sitter veldig fint i setet, der er lett å feste med beltet og greit å bære.

Skrevet

Definitivt Graco Logico S!!! For all del - lovpriser denne basen.... Prøvde både Graco m base og Maxi Cosi uten base til storesøster, og var ikke i tvil..veldig befriende å slippe å styre med bilbelte for hver gang altså! I tillegg går jo bilbelte over føttene på baby`n i maxi cosi, så er litt plagsomt å måtte putte de under beltet når man skal sette inn baby`n...

Skrevet

Jeg ville absolutt anbefale deg Maxi Cosi, den er best i test utallige ganger, i hele Europa, og det er ikke tungvint å feste med selen, tar toppen 2 minutter.! Du får base til den også, ikke isofixbase, men vanlig base..! Trekket kan fint vaskes på finvask/ullvask i maskinen, har selv gjort det flere ganger og det går helt supert..! Absolutt å anbefale, best i test og et kjempetrygt og godt sete :-)

Skrevet

Men du kan ikke ha prøvd Graco Logico, for det er såvidt kommet ut i butikkene, er helt nytt sete fra Graco... ;-) Men det er jo mye bedre enn det gamle da..!

Skrevet

fikk beskjed om at det kun fantes isofixbase til maxi cosi'n på barnas hus, og at denne isofixbasen ikke kunne brukes på et annet sete senere (når beibin blir større).

Når f.eks.forbrukerrådet testet maxi cosi'n, testet de ikke da maxi cosin kun med isofixbase?? ikke uten...

Skrevet

Og basen tar toppen 2 sekund (litt mer tid når man fester basen, men det gjøres jo ikke ofte !!) Synes ofte det er problem å få festet maxi cosi-setet pga at sikkerhetsselen blir for kort ! Jeg var fornøyd med mitt Graco-sete med base, men det var gammel modell.

Skrevet

Eeeh - Kan jeg ikke ha prøvd det?!? Det har vært i butikken her hvor vi bor en del uker nå altså, så det har jeg hatt god tid til å rekke! Å ettersom jeg har akkurat dette setet (Logico S), så vet jeg godt at det er et helt nytt sete fra Graco;p Litt oppdatert er jeg også vet du....

Vi hadde den forrige modellen til storesøster, så selve funksjonene har vi jo testet ut før! (Base osv....) Det nye med Logico S er jo at sittestillingen kan justeres slik at barnet sitter litt mer bakoverlent, samt at sidebeskyttelsen har blitt høyere, samme med kanten over hodet!

Jummjumm - jeg vil uansett anbefale det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...