Gå til innhold

babyen min på snart 3uker har ikke sovet siden kl09 i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

i tillegg sov hun dårlig i natt.... og smukken vil hun ikke ha i dag, så i dag har jeg ammet hele tiden, klarer ikke å få det til å gå to timer mellom en gang.

hun sovner med puppen i munnen etter å ha spist masse, men faller den ut eller jeg tar den ut er hun våken igjnen..... hmmm, skal det være sånn.. virker ikke som at hun har vondt i magen eller noe heller egentlig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var jo lenge uten søvn for en så liten baby.. ha rdu prøvd å gå tur eller noe? er sikkert overtrøtt....husker babyen min sov stortsett heletiden nåhun var så liten..iallefall når vi var/hadde besøk...

griner hun da?

Skrevet

tja, hun er helt stille og har det kjempe fint i ti min, så gråter hun utrøstelig helt til hun får pupp... var på trilletur i sted, da gråt hun seg i søvn, men våknet med en gang jeg kom hjem.... føler seriøst jeg har ammet i hele dag...... det er det eneste som hjelper, smukken er ikke populær i dag heller:( håper bare hun snart sovner og sover godt i natt...... hun dupper liksom av fem ti min innimellom, men så våkner hun like brått som hun sovner..... hun pleier ikke være sånn altså!

Skrevet

Økedøgn! Klassiker ved 3 ukers alder. Da vil hun ha pupp støtt for å øke melkemengden, du må bare la henne holde på, og så skal du ikke gjøre noe annet til det er overstått. Slapp av så mye du kan, spis og drikk. Når det er mer melk roer hun seg plutselig igjen.

Skrevet

heisann! føler virkelig med deg. dattera mi var også sånn i en periode, hun sov en halv time på 12 timer. trodde jeg skulle bli sprø. ingenting virka, gikk tur o,l.

helt til jeg ga ho mme, det ble ei helt annen jente, men skal ikke gi deg anbefaling om å gi mme. mm er best for henne så sant du orker og fortsette. vil nok gi seg om noen dager. lykke til:)

trøstekos:)

Skrevet

Det høres ut som magevondt, for sånn hadde jeg det med min og. Når de har vondt i magen blir sugebehovet ekstra stort. Når det i tillegg kommer noe ned i magen så flytter lufta på seg i tarmene. Helt til neste gang det gjør vondt, og da vil de ha mat igjen.... så er det på'an igjen!

Skrevet

Vi hadde det sånn her og, og vi ga henne litt vann på flaske, da jeg ikke orket å amme henne hver time i døgnet. Var også å snakket med helsesøster, som sa at hun kan godt få bryst to ganger, på et måltid, men når hun har vært våken i 2 timer, skal hun sove. HS trodde at vesla gråt fordi hun var overtrøtt, men trodde hun var sulten, for det var det vi hadde løst problemet med ( mat. )

Tirsdag som var veide jeg henne, og hun hadde gått opp 30 gram på en uke. Siden jeg ikke syns det har vært noe koslig å amme, pumper jeg meg nå, gir morsmelk på flaske, og maser hun etter ca 125 ml får hun erstatning. Da er hun kjempefornøyd =)

Anbefaler deg ikke dette hvis du vil amme, men kanskje litt erstatning i tillegg etter et måltid, sånn at du slipper å bli så stresset?

Skrevet

hmmm, må bare se om jeg forsto helt riktig, mem hun sov ikke fordi hun var overtrøtt, men hun trodde hun var sulten siden du ga henne pupp når hun gråt... det er det keg gjør nå... mem hvis hun ikke får pupp så slutter hun heller ikke å gråte da....

hvor lenge var ditt barn sånn da før du snakket med hs...

skal faktisk veie å måle henne i morgen, så hvis hun ikke er bedre i natt så kan jeg jo høre der i morgen... men 30g i uken er det veldig lite.... flaut å spørre om da, men jeg har jo ikke gjort dette før....

Skrevet

Hun holdt på sånn i nesten en uke, kunne være våken, med bare et kvarters søvn om gangen, fra 3 på dagen eller fra 9 på kvelden til tre om natta, Sov skjeldent før det.

Her vi bor er det åpen helsestasjon hver fredag, og jeg var heldig å få snakket med hs der etter en uke med en som gråt og gråt. Jeg var sliten jeg og, for jeg kunne jo ikke legge meg for å slappe av og overlate henne til sin far, for det var jo jeg som hadde maten...

HS sa at det er bedre da at hun får tillegg enn at hun sliter meg ut. ( skal nevnes at jeg satt å strigråt hos HS. )

Vi tror hun egentlig var overtrøtt, men siden hun hadde fått løst problemet ( gråten og fortvilelsen) med å få mer mat, trodde kanskje hun selv at hun var sulten. Det var Hs som sa hun var overtrøtt. Jeg begynte å bli bekymret for om hun trengte lite søvn. HS sa at det viste seg ikke så tidlig...

Snakk med HS i morgen, og ikke slit deg ut. Vugg han/henne, sykl med bena for å få ut luft, gi han/henne vann, kanskje han/hun er tørst? pakk han/henne inn og legg han/henne på sofaen mens dere koser med han/ henne. Få en besteforeldre hjem for å hjelpe en kveld!

Det var bare den skrikeuka hun bare gikk opp 30 gram, uka før gikk hun opp 250 gram...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...