Gå til innhold

Noen som har erfaring med bæreslynge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en Maya wrap bæreslynge siden datteren min var nyfødt, nå er hun 3mnd. Men jeg har ikke fått det noe særlig til. Hun blir liksom for stor og sammentrykket inni der, synes jeg. Nå som hun er litt sterkere i ryggen og nakken håpet jeg det skulle gå bedre. Men det er liksom litt pes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er vanskelig. Å ha henne oppreist funker litt bedre enn at hun ligger, men jeg synes uansett det virker ukomfortabelt for henne. Vurderer å selge slynga.

Skrevet

jeg har ringslynge og er kjempefornøyd med den.

Gå inn på tettinntil.com - der finner du råd - bærehjelpere eller tips om andre bærenretninger :-)

Skrevet

Jeg har også en slik maya wrap!!- Og:ja! -helt enig. Har aldri fått helt teken på det jeg heller. Synes det så så koselig ut å bære ham slik tett inntil, men føler meg bare helt fjern de gangene jeg har gått rundt med ham slik ute, alle glor og han ligger som en klump, he-he..

Har også en babybjørn og den bruker jeg mye. Vet jo at slynga skal være bedre for ryggen, men han sitter jo så mye mer stabilt i babybjørnen da. I slynga forsvinner han jo plutselig inni der...

Skrevet

Da tuppa mi var 3 mnd, nektet hun å ligge i slynga, men oppreist mage-mot-mage funket som bare det :-D

Pass på å få rumpa lavere enn knærne, spre stoffet godt ut til begge knehasene og stram stoffet over ryggen godt sånn at jenta di får god støtte langs hele ryggraden og opp til nakken. Du kan godt forhpndsstramme slynga en del, sånn at det er litt trangt å få babyen oppi, for da er det lettere å etterstramme. Pass også på at du har jenta di høyt nok, sånn at du ikke belaster kroppen din for mye. Hun sitter høyt nok på magen din når du, uten problemer, kan bøye ansiktet ditt ned og kysse henne på toppen av hodet :-)

Og for dere som opplever mange rare blikk og sånt... Det gjør jeg og! Hver dag, selv om jeg har brukt mange forskjellige typer bæretøy hver dag i over et halvt år her i nabolaget. Legger ensten ikke merke til det lenger. De får kikke så mye de vil, jeg koser meg bare med babyen min på tur :-D

Anbefaler deg på det varmeste en tur innom http://www.tettinntil.com

Der vil du få svar på alle spørsmål du måtte ha, instruksjoner til hvordan det er greit å bruke slynga m.m.

Skrevet

Sjalabais

hørtes så koselig ut som du beskrev, så jeg skal gjøre (nok et) nytt forsøk m maya wrap imorgen før jeg gir helt opp.(jeg har vært inne på tettinntil flere ganger, men har ikke hatt suksess likevel)

Kanskje jeg skal forsøke å ha han høyere da? hmm (Han er 3mnd+ )

får prøve høyere imorgen.. (men JEG hater at folk glor så, he-he)

Skrevet

Jeg liker heller ikke at folk glor, men har vent meg til det og legger ikke merke til det lenger... Har ikke hatt noe valg angående det å prøve bæring heller, siden vi har hund og jeg ikke takler å gå med hund + barnevogn. Som deltids-alenemor har jeg heller ikke mulighet til å overlate turgåingen til sambo...

Har du meldt deg inn på forumet på TettInntil? Hvis du gjør det, så kan du kontakte en bærehjelper (hvis det er noen i nærheten av deg) og få litt praktisk hjelp. Hvis det ikke er noen bærehjelper i nærheten, så kan det jo være at det er andre bærere i nærheten som vil være med på et treff. Mye hjelp å få på bæretreff også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...