Gå til innhold

April: aprilbabyer og mammaer!


Chruo

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med alle dere og bebisene deres?

Jeg har skiftet nick (tidligere arielra - men skrev jo svært like, så jeg tipper ingen husker meg :P).

 

Nå er Aurora 8 mnd om 2 dager, hun startet å åle(krabber ikke skikkelig) seg fremover med armene for tre uker siden. Har klart å sitte selvstendig siden hun var 6 mnd, har fått to tenner for en måned siden, og kan si mamma - så stolt er jeg for det siste :D Det er så koselig å høre!

 

Blir litt vemodig når jeg tenker på at fødselspermisjonen er snart ute.

Jeg går på BLindern, så jeg må starte opp igjen i januar med studier.

Det er bare en måned til! Hvordan skal det gå med den stakkars mammadalten da? Jeg ammer henne jo, og hun hater morsmelkserstatning..

 

Håper alle har en fin dag/kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Her går det bra! Min Aurora er 7,5 mnd nå. Hun kan åle seg mye, men krabber ikke. Fått fire tenner og "prater" mye.

Morsom tid!

 

Er og student... Har kun en eksamen igjen som er til juni, så tenker å begynner nok å lese over jul. Håper på å få en jobb, så jeg kan jobbe litt ved siden av....

 

Tiden har gått fort, og i februar starter hverdagen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min gutt er goså snart 8 mnd, åler og ruger frem og tilbake på kne, men krabber ikke enda. Han har akkurat lært å vinke, klappe , og lage kyssemunn i tillegg til å vise hvor stor han er. Ingen tenner enda - men mye suggel!

 

Jeg gleder meg til å begynne å jobbe jeg, begynner 2, januar i ny jobb 80%. Minsten skal være hos min mamma og svigermor, og i barnehage fra neste høst. Men nå skal pappaen ha permisjon i hele desember (vi skal pusse opp vårt nye hus) og det blir veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jenta mi er 7 1/2 mnd, ho begynte å åle seg på fredag! Ho er kjempe stolt der ho planter begge albogane målbevist i underlaget;)

 

Heldigvis er det lenge til eg begynner i jobb igjen, det blir ikkje før i april til neste år!! Men er enig i at det også skal bli litt deilig, blir godt å komme seg ut av huset og få litt voksen prat igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Nå er min Maria 7 og en halv mnd. Tiden går utrolig fort, og hun er blitt så stor. Fått to tenner. Men ho er fremdeles fornøyd med å rulle seg rundt på gulvet. dytter seg litt bakover, men kommer ikke fremover ennå. Hun sitter ikke ennå, men jeg setter henne ikke ned heller. og så lenge ho ikke kan sette seg opp selv, så skal hun ikke sitte.

Jeg begynner ikke å jobbe før i april, heldigvis. skal nyte de siste mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril er blitt 8 måneder. Hun har ålt seg frem i 2 måneder nå,og er såvidt begynt å prøve seg på krabbing,men hun har ålt seg i en "heidundrande" fart,så krabbing har ikke(er ikke) nødvendig :-)

 

Hun klapper søte(når vi sier klappe,så klapper hun,he he),leker gjemmelek,der hun gjemmer seg bak et teppe eller noe,og titter frem å gliser og fryder seg,vinker når vi vinker,og lager smattelyd som kyss :-) har ikke helt fått taket på hvordan man lager kyssemunn ;-D

 

Har ikke veid eller målt henne på 2 måneder,men hun er litt over "snittet",litt rund i formene,men ikke bolletykk :-D Lang er hun også,litt rart,jeg er bare 152 høy (men pappaen 1.90 da,he he)

 

Ingen tenner er kommet,kan se ut som de ligger rett under tannkjøttet nå,men tiden vil vise når de titter frem :-)

 

Hun er så smått begynt å sitte litt selv,men alltid med meg bak (ikke helt kontroll enda nei). Og hun reiser seg opp på beina,holder seg i en kant og står på 2 (måtte skru ned bunnen i senga i går). Liker også veldig godt at vi går med henne (holder henne i hendene mens hun går på gulvet),er litt forsiktig med det enda,siden det visstnok ikke skal være så bra.

 

Jeg har tatt 3 eksamener nå de 2 siste ukene,og bestod (flinke meg :-D),og satser på å begynne i jobb 2 januar,litt trist,men litt godt. Skal prøve å jobbe litt mindre enn vanlig (har liten stilling,men har jobbet ekstra opp til 100%),så jeg kan velge fritt selv hvor mye jeg vil jobbe,kun økonomien som styrer :-)

 

Ble visst langt.....ops.... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går alt bare bra.

Lise er 8 mnd og 5 dager i dag , så det går fort med disse små babyene våre..

 

Hun åler seg fremover i en h***** fart for å si det mildt med armene, og står og gynger frem og tilbake i krabbestilling..

Tok sitt første krabbetak her forrige dagen men gikk ordenlig på tryne når hun ikke skjønte at hun må flytte bena også.. hehe :-)

Men det er vel sånn de lærer..

Ellers sitter hun ganske bra nå, blir littt urolig hvis hun sitter lenge, så da har hun en tendens til å falle bakover, men det går stort sett veldig bra :-)

 

Lise sier mamma og pappa men om det er bevisst eller ikke er jeg ikke så sikker på..

Klapper ikke, men synes tittei leken er verdens morsomste lek, og hjulene på bussen er verdens morsomste sang! hehe :-)

 

Skal være hjemme til etter påske jeg da, så har fortsatt noen mnd igjen, de skal jeg nyyyyte :-)

 

God jul jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra her og!! Nå er poden snart 8mnd (om 5dager), og den siste månden har utviklinga virkelig tatt fart!

 

han har gått fra å åle seg treeegt bakover til å krabbe i en kjempefart fremmover. Han reiser seg opp til alt han får tak i, og deiser like fort i gulvet igjen så fort han blir uoppmerksom!

Menmen..litt knall og fall tåler han tydligvis!

 

Han eelske å leke "hvor er babyen" leken, og gjemmer hodet i teppet før han spretter opp med hodet og ler:) Han vinker også, men er kun til spesielt utvalgte (gammel mann på clas olson, damer på butikken) men skjelden til meg og pappan!¨

 

han babbler masse og har funnet en ny lyd..hihi..krabber etter hunden og sier ARRRRRR med skarre R.. hihi, han er sååå søt!

 

 

Søvnen hans er derimot ikke atid den beste.. han kan enda våkne ange ganger om natta, men da bare for sutten, bli snudd tilbake fra magen, eller snu dyna.. kan glimte til å sove til morran, men da våkner jeg uendelig mange ganger og føler noe er galt siden han ikke har gitt lyd i fra seg.. hihi, lett skal det jammen meg ikke være nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har prinsen min blitt 7 månder og 23 dager faktisk, hihi... men trur han er det ungen som stresser minst på denne jord, hehe... han dytter seg bakover på gulvet, og fort rundt og rundt, men når han vil fremover blir han bare liggende på magen å vifte med armer og ben, hihi.. søt da...

ingen tenner, men kommer vel, hehe.

sitter jo, men må sitte bak, får er ikke helt stødig enda, men når han står, er han så rak og sterk atte:D

tar tak o bord bein og løfter seg opp, men da han ikke skjønner at han må få knea under seg, kommer han ikke så høyt, hehe...

han trekker armer når han vil til noen:) klapper når han selv vil, men ikke når du sier han er flink, hehe.

så har han et par lyder, som er veldig morsomme...

men alt til sin tid:)

jeg begynner nok og jobbe etter påske, 50% og 100 over sommeren:D

 

kos dere i jula allesammen:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorny Sara blir 8 mnd om 2 dager. Ho har fått 3 tenner, åler seg fremover og kan krabbe litt skikkelig også men det går litt for sagte, det synest ho ivertfal, ho klarer å sitte ålene lita stund og klarer å sette seg opp ifra liggende stilling. Her vart det fullt ammestopp når ho var 5 mnd så ho får morsmelkerstatning og mat 3-4 ganger for dagen. Ho vil heller ha mat en melk. Skal på 8mnd kontrol i morra, blir spennande å se kor stor ho er blitt.

Nå for tida øver ho seg på pinsettgripet over allt, ho elsker å prøve å ta opp små ting, så eg skjerer brødet opp i små biter og ho plukkar det opp. Og så kan ho si mamma, pabba, ara (Lara, store søster) og age (asgeir store bror) så eg kan si at eg er en kjempestolt mamma for tiden, ho er så kjempeflink og det er så moro å sjå hva ho klarer mer og mer for hvar dag som går. Trist at eg har kun 3 mnd igjen av fødselspermisjonen min.

Håper at det går like greit med alle dere ander.

Ønsker dere en riktig god jul og godt nytt år. Nyt tida imens den varer, den går jo så alltfor fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...