Gå til innhold

Hvor lenge må vi være forsiktige med maten når vi ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi spise mat uten at babyene får vondt i magen når de f.eks har begynt med grøt selv? Jenta mi er straks 4 mnd, og jeg kommer nok til å begynne så smått med grøt da. Kan jeg f.eks spise kålrabistappe i jula?

Og hva med de tingene de reagerer på at vi spiser, kan de spise det? (Jenta mi reagerer sannsynligvis på epler, og har sett at mange baby desserter har f.eks epler).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holdt meg unna løk, kullsyre, sterk mat og jordbær til hun var 3 mnd. Etter det har jeg prøvd forsiktig - og nå som hun er 5 mnd spiser jeg LITT løk osv.

Hvis du VET at hun reagerer på at du spiser epler, regner jeg med (men VET ikke) at hun også reagerer på det... Hva med å prøve med en liten skje kokt og most eple når hun er 6 mnd?

Skrevet

Tror det er stor forskjell fra barn til barn på dette området også...

Jenta mi er nå 5 mnd, og i helga spiste jeg pizza med masse løk og salat med rå løk i, og hun reagerte ikke på det! Har såvidt begynt med grøt, men hun får ikke det hver dag, så jeg ammer mye ennå.

Så jeg kommer ikke til å være redd for å spise bl.a kålrabistappe til julen.

Må legge til at jenta mi knapt har reagert på noe av det jeg har spist, men jeg har allikevel ikke "utfordret" henne på noe vis!

Hvis du er redd for reaksjon kan du amme henne før måltidet, og pume deg ca halvtime etter at du er ferdig med å spise, og heller gi jenta di et grøtmåltid da... :-)

Skrevet

Hørtes ut som gode råd! Håper hun tar grøt da!

Begynner å savne flere matvarer som jeg har holdt meg unna nå, hadde vært greit å slippe å være kreativ for å finne alterative ting og analysere menyen når jeg er ute ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...