Gå til innhold

middag for slankere??


Bea-

Anbefalte innlegg

hei! jeg slanker meg og skal spiste sunn mat..men hva skal jeg lage til middag ?? har liksom gått tom for ideer,..har noen forslag til goe og sunne middager med lite kalorier og fett?? kom gjerne med oppskirfter! tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal begynne å lage egne "slankemiddager" så er mitt stalltips at kuren ryker.. Poenget med slanking er at det må ikke være så komplisert og vanskelig, da gidder du ikke i lengden. Lag middag som du pleier, men gjør noen nye grep: kjøp magre kjøttprodukter (kylling uten fett, karbonadedeig etc..) el fisk. Spis MASSE grønnsaker, kutt ned på kjøtt og poteter. Spis mindre porsjon. Voila! der har du middag for en som slanker. Et annet tips er fullkornspasta, eller brun ris. Wok er genialt, kjør på med fisk og grønnsaker, helt nydelig. Bruk masse hvitløk og chili. :) nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg spiser normalt, men trenger bare litt bedre alternativer enn den hverdagsmaten jeg er vanne me! pizza, hamburger, pomfri fløtegratinertepoteter osv.. trenger bare hjelp til ting som er bra å spise når jeg slanker meg.. kan jo ikke spise mine "vanlige" middager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok, pasta med tomatsaus (hjemmelaget), salat, fisk, grønnsaksuppe. Bruk fullkorns ris og pasta. Lag maten fra bunnen, så har du kontrolen.

 

Hvis pizza, hamburgere og fløtegratinerte poteter er din "hverdagsmiddag" trenger du masse hjelp. Gå inn på vektklubben.no eller kjøp deg kokebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal spise hamburger, pizza osv. Lag grov bunn på pizzaen, lag hamburger brødene selv av grov rundtstykke deig og lag hamburgerene av biffdeig. Så er selvfølgelig trikset å ikke pøse på med masse dressing og ost da :o) Men som andre her har sagt, det bør jo ikke være hver dag s mat :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Det er mye "vanlig" mat som kan lages mager med noen enkle triks. F. eks fiskeboller i hvit saus. Kok opp lettmelk som du jevner med en meljevning, å har du saus uten smør. Masse kokte grønnsaker ved siden av, så har du sunn og mager mat.

 

Lapskaus : brun karbonadedeig eller elgkjøttdeig og løk. Ha det opp i en kjele. Tøm oppi 1-2 poser med frossen lapskausblanding og ha i vann så det nesten dekker. Putt oppi et par terninger klar kjøttsuppe (den magre varianten) og smak til med salt og pepper.

 

Skal du ha pølser, så velg kylling og kalkunvarianten.

 

Fiskepakker er en hit hjemme hos meg: Pakk porsjonsstykker med fiskefilet, strimla gulrot, selleri, purre og grasløk i folie. Krydre med salt og pepper og klem over litt sitron, evt litt smør. Stek dem i ovn på 200 grader i ca 20 min. Godt med ris til.

 

God middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...