Gå til innhold

kjønnsykdom....

Anbefalte innlegg

Skrevet

i min 1 kontroll fant legen min ut jeg hadde klamydia....dette kan bare smitte gjennom sex ikke sant??er litt usikker på dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok...for da har nemlig sambo smittet meg med det...fra den gang han var utro...EKKELT....

Skrevet

Da syns jeg vanvittig synd på deg. Har dere det bra sammen nå?

Skrevet

ja vi har det kjempe bra nå...er 2 år siden det skjedde,og vi har snakket om det og funnet ut at vi ikke vil være fra hverandre...men er en ekkel tanke...

Skrevet

Har dere gått med det i to år? Jøss, da har dere vært heldige. Klamydia er farlig om man går med det over lang periode uten å få behandling for det..

Skrevet

det var godt å høre. få med deg samboeren din til legen, så dere kan bli behandlet. tror det er fare for at dere kan smitte hverandre igjen, dersom en av dere har smitte i kroppen

Skrevet

ja vi fikk sjokk da vi fant det ut...kan jo bli steril osv av det..noe vi ikke er da heldigvis hehe..

men ja vi har det bra nå og gleder oss til nurket vårt kommer....:)

har vert til behandling for 3 mnd siden snart..:)

Skrevet

Hva?? du kan ikke ha gått med klamydia i 2 år, den hadde jeg aldri i livet gått på. Du merker jo det, garantert, og hvertfall hvis du har det i 2 år... Nei, han har nok vært utpå en tur etter det.

Skrevet

Hun kan fint ha gått med det i 2 år uten å merke det.

50-90 % av smittede menn og opptil 90 % av smittede kvinner får ingen symptomer i det hele tatt!

Og dersom man ikke tester spesifikt for dette hvordan skal man da vite at man har det.

Ikke gap for høyt når du ikke vet hva du snakker om.

Skrevet

Jeg snakker ut fra det jeg vet - reagerer på at noen kan gå med klamydia i hele 2 år uten merke det. Har hatt det selv - og hjelpes - det ble fort oppdaget. Men, dem om det.

Skrevet

Jo men da var du heldig da og burde være glad for det, men prosentvis er det mye mye større sjangse for at man faktisk ikke merker noe i det hele tatt.

Det jeg reagerte på var den kommentaren din om at han uten tvil hadde vært på vift igjen.

Skrevet

Skriftelig høres vel alt værre ut, men jeg hadde trudd han hadde vært det hvis det gjalt meg, men selvfølgelig, jeg kan jo ikke si sånt.

Skrevet

Jeg har også hatt klamydia. Og jeg gikk med det i hvert fall over to år uten å vite om det. Vet at det ikke var samboeren som smittet meg, for han var smittefri. Så jeg må ha fått det før jeg møtte ham, for jeg vet at jeg ikke har vært sammen med noen andre.

Jeg hadde ingen symptomer. Og ikke aner jeg hvorfor ikke samboeren min var blitt smittet av meg på så lang tid. Men han fikk negativ test så...

Hvordan merket du anonym at du hadde det da?

Skrevet

skikelig utflod alla cottage cheese... Jeg har dessverre vært så uheldig å fått det to ganger. Ikke noe utroskap, men en bygd i norge var skikkelig plaget med denne kjønnssykdommen på 90-tallet.. helt sykt

Skrevet

kanskje ikke fulle 2 år da..1 og et halvt...han har vertfall IKKE vert på tur etter den gangen,det vet jeg!stoler såpass på han at dette er jeg sikker på å vi har snakka om dette i laaaang tid...han testa seg ikke da jeg fant ut jeg hadde det av den grunnen at vi tenkte siden vi har hatt sex har nok han det også!! å jo jeg har gått med det så lenge,hadde ingen symptomer!!!det er like normalt å gå symptomfri som å ikke gjøre det...

Skrevet

Hvordan smittet klamydiaen mellom disse bygdingene da?? På 90 tallet?

Skrevet

vet om ei som måtte på sykehus og hele pakka etter 1/2 år med klamydia..hun kan ikke få barn!!så du er heldig..

Skrevet

Det går fint ann å ha klamydia i to år, veninnen min hadde det i kroppen i over 6 år uten å vite det. Det er ytterst få som får symptomer. Så du anonyme som merket det så godt, var heldig som fikk symptomer slik att du fikk det bort.

Litt skummel infekson, tror det er mange som lar være å teste seg fordi de ikke har noen symptomer. Greit med en rutinesjekk i ny og ne tror jeg.

Skrevet

Helt utrolig at ikke folk kan bruke prevensjon!!! Ikke bare kan en få hiv, klamydia og alt mulig, men en kan til og med bli steril. Idiotisk!!

Skrevet

feiging som ikke bruker nick!

Skrevet

Tenker hun sikter til den anonyme over som gir oss huden full for at vi er så dumme og ikke bruker prevensjon slik at vi får klamydia...

Ja, det er vel dumt å ikke bruke prevensjon, men mange er nok ikke klar over hvor utbredt det er med kjønnssykdommer. Vi er jo i Norge, og mange tenker nok at det er mest i Afrika dem har sånt. Vi er heldige som har fått noe som går an å helbrede ihvertfall.

Vi har vel vært unge og litt naive. Men det skal ikke jeg være flere ganger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...