Gå til innhold

44dager igjen - og enda ikke begynt å kjøpe noe....

Anbefalte innlegg

i helga skulle jeg nok engang endelig begynne på innkjøpene tenkte jeg. gikk inn med stort mot i en babybutikk og tenkte at jeg skulle begynne enkelt med noe klær. Men neida etter en time så kom jeg ut uten noenting som helst. Jeg klarer det ikke!!! Er vår førstefødte og det er helt surrealistisk og tenke på at vi plutselig skal få en baby i hus. Jeg klarer rett og slett ikke å få kjøpt noe. He he merkelig fobi man kan få.

heldigvis så har familie og venner gitt oss endel allerede så babyen skal nok fint overleve den første uka eller 3 men vi får det nok travelt i januar ja med å få kjøpt alt det vi ikke "klarer" å få kjøpt nå.

jaja går nok bra å vente også..selv om jeg gjerne skulle sett at jeg kunne få gjort unna noe... kanskje jeg klarer det når jeg går ut i permisjon om nøyaktig 2uker og 6dager :-) må le litt av meg selv her asså :-) gjett om denne dama her kommer til å sitte med en baby i fanget og lete fortvilet på nettet etter bruksanvisningen som ikke fulgte med på sykehuset.....

Fortsetter under...

Er glad for at jeg er omtrent ferdig med babyinnkjøpene. (Har 43 dager igjen.)

Både fordi det ville blitt dyrt å skulle handle inn alt på en gang (om man ikke har lagt unna penger til det) og fordi det er ganske tungt å drive med shopping på slutten.

Etter at jeg kjøpte de første plaggene (syntes også det var litt skummelt første gangen jeg kom inn i en babybutikk), så er det nå vanskelig å stoppe - det er jo så mye nydelig til babyer.

Men julegavene er en annen ting, har såvidt begynt, og får ikke fortsatt før jeg har fått lønning, så jeg må planlegge nøye for å unngå å slite meg ut.

Skjønner godt at det kan oppleves uvirkelig at det faktisk skal komme en baby i hus. Kan huske at jeg første gangen syntes at det ikke var til å tro og at det var litt rart og samtidig stort å gå rundt å handle inn til den lille. Trodde liksom ikke heeelt på det et kom til å skje selv om jeg vagget rundt med stor mage og livlige spark inni der :)

Men, tror for min del at det er lurt å ha det meste klart på forhånd. For det første kan jo babyen melde sin ankomst tidligere enn forventet. For det andre synes jeg det var veldig intenst de første månedene og jeg brukte en god stund på å komme meg etter fødselen. Å dra ut å kjøpe bebyutstyr var noe jeg slett ikke hadde orket da. Hadde nok med å ta meg av barnet og få stellt meg selv og kunne den første tiden ikke begripe hvordan det er mulig å ha flere barn og i tillegg få gjort husarbeid..

Så går jo ting seg til og man blir mer dreven på det hele.

Hadde kanskje vært greitt med en sånn startpakke for førstegangsforeldre slik de har på ikea for de som flytter for seg selv første gang ;)

44 dager igjen her også... Men her har vi handla inn litt :-) Så barnevogn, bilsete, klær og diverse er på plass. Har fått vite at det er jente, så har kjøpt inn en del rosa. Får håpe ultralyden stemmer nå, ellers blir det krise her... Er så mange som tar feil av kjønn virker det som her inne, så ikke godt å vite... Er førstegangs her også, så er veldig spent på hvordan livet blir med baby i huset. Vi gleder oss iallefall mye :-)

Her skal de siste innkjøpa gjøres sammen med mamma på fredag, da er det 33 dager igjen...

Da skal også alt av røde lys og julestas kjøpes inn, så jeg er tidlig juleklar i år!

Annonse

Godt det er halv skatt i desember :-)

Lykke til med innkjøpene, jeg har heldigvis det meste fra førstemann. Mangler vel egentlig bare bleier, bind til meg og nye smokker til tåteflasker.. Og så må jeg hente skinnposen jeg har levert på rens..

Jeg er kommet godt igang med forberedelsene, men så har jeg vært sykemeldt de siste ukene, er tredjegangsgravid med ett av hvert kjønn fra før, har derfor d jeg trenger til starten. Har også fått vite på UL at d var ei jente, men for å være sikker kommer jeg til å ta med både rosa tøy og nøytralt hvitt til babyen i sykehusbagen. Ellers er dynene, voksiposen og sengesett blitt vasket, stellebordet og bilstolen innkjøpt. Har ikke kjøpt kommode til den nye, men når den er i hus skal jeg vaske opp klærne jeg har etter de to andre, d rosa og nøytrale hvertfall.

Håper jeg ikke tar nuven av noen her inne, men jeg synes bare d er så koselig å ha slikt å gjøre, pluss at jeg ikke vil gjøre så mye av dette rett før fødselen.

Har forresten noen flere dager igjen enn hva dere har, 62 for å være eksakt.

Jeg har vel 62 dager igjen nå jeg... har termin 29.01. har kjøpt litt og funnet fram alt det gamle og begynt å vaske... Sist jeg var gravid hadde jeg også termin 29.01. Tror jeg kjøpte en body og ett hentesett før babyen kom. Ellers så handlet jeg både barnevogn, bilstol, stellekommode ol ca en uke før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...