Gå til innhold

Første time hos gynekolog overstått

Anbefalte innlegg

........og resultatet var ikke som forventet.

Legen foretok en innvendig UL, og det viser seg at jeg har maaaange cyster på begge eggstokkene. Han mente at jeg har pco, og jeg skal videre til sykehuset for å ta masse blodprøver for å se om jeg også har pcos.

Dette overrasker meg svært, for jeg har ingen symtomer på pcos. Jeg har vært inne å lest om hva dette er, men synes ikke det passer for meg.

Jeg har regelmessige sykluser, IBM er litt over 18, og jeg har ikke uønsket hårvekst/uren hud. (ikke mer enn normalt).

Legen mente imidlertid at det var svært sansynlig at jeg har pcos.

Neste steg på veien, etter at blodprøvene er analysert en gang før jul, blir lap i begynnelsen av februar.

Ingen tilbud og pergo/metformin. Må jeg virkelig vente til langt ut på vårparten før jeg kan få noe som kan hjelpe meg med å bli gravid?

Fortsetter under...

Ja, ventetiden er faktisk en like stor påkjenning som det å få stilt en diagnose.

Jeg har hatt som mål å bli gravid før jul, men nå ser det ut som det kan bli både mars/april før jeg får noe "reell" hjelp.

Det hjelper ikke meg at jeg har fått stilt diagnose, når ingenting blir gjort i den forbindelse. Det neste jeg har å se fram til nå skjer i februar = lap.

Det positivet er kanskje at jeg ikke blir like skuffet når TR kommer presis slik hun alltid gjør neste gang?

Men jeg vet ikke det heller. Så lenge det er et håp om mulig graviditet, vil jeg bygge opp håpet, og bli like skuffet likevel....

Jeg ville begynt med metformin med en gang! >Men desverre så vil ikke leger gi dette ut av seg selv, så gå og mas! Eller finn en privat gyn som vil gi det til deg. Anbefaler deg også å legge om kostholdet. Fedon Lindberg eller Atkins :-) Kutt ihvertfall ned på stivelsen (sukker, brød, pasta, poteter , ris... de to værste er hvetemel og sukker) Der er hjelp å få, men pass på at du kommer til en som har peiling :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...