Kassiopeia Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Hjelp, var på UL i dag for å sjekke vekst (har lave SF mål og synkene i forhold til kurven en liten stund). Heldigvis var gutten vår stor og frisk. Målene ga en bergnet vekt på 3000g. Hjelp! Det blir en monsterbaby om jeg går til termin ;o) De sjekket heldigvis og fant ut at førstemann hadde unormalt stort hode i forhold til fødselsvekt og forsikret meg om at beregninge sikkert var feil ;o) Ellers har han lagt seg tilrette med hode langt ned allerede. Jeg spurte om det betyr at jeg har økt risiko for å føde for tidlig denne gangen også (36+5 sist), men det ville de ikke svare på. Kansje, kansje ikke var vel det svaret jeg fikk.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 jenta mi veide 2.8 kg i uke 34. er litt småbekymret jeg også
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Jeg var på UL i uke 34, og da veide min baby 3,2 kg... Hehe. Så blir ganske stor denne også...
Doubichou Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Oi, det hoertes mye ut! Ettersom hva jeg forstaar er gjennomsnittsvekta i uke 32 rundt 1500 gram. Jeg er paa ukentlig ultralyd naa som jeg ligger paa sykehus, og spurte sist gang om hun ikke kunne beregne vekta, og det ville hun ikke fordi hun sa det var omtrent 30% feilmargin og at det ikke hadde noe for seg.
Regnbuens barn™ . Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Er vekta estimert til 3kg ved termin eller mener de ungen er 3kg nå`? Jeg er i uke min 32uke, og var til måling idag og da var den litt over 1800gram, og estimert vekt ved termin er 4.3kg.- Tør ikke tenke på hvor stor din skal bli hvis den er 3kg allerede nå... =)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 de sa at min kom til å veie ca 4 kg rundt termin. hørtes jo veldig mye ut at din kom til å veie 4.3 kg når hun eller han bare er 1.8 kg nå. i uke 32 veide hun 2.5 kg. vokser ca med 200 gram i uken, men det er individuelt.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 du var ikke på majorstuaklinikken vel, de er kjent for å ta i veldig og estimerer alle barn til å bli kjempesvære?
Regnbuens barn™ . Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Jeg har allerede født en på 4.4kg.. 54 lang og 39cm hodet.. he he.. så historikken har jeg på min side.. har vært både på majorstua og på riksen..
Beatej80 Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 I uke 33+3 fikk jeg målt baby til 2900 gram. Men jeg er diabetiker, og de fleste får store unger. Men synes det var mye ja... ikke rart magen er DIGER! Min er 20% i overvekst ifølge fødselslegen i Tromsø... Tør ikke tenke på hvor stor babyen kommer til å bli... håper de setter igang fødselen om veksten fortsetter slik. Skal på ny ultralyd 14.12. Blir veldig spennende å se da...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 litt rart det der, for magemålet mitt ligger på normalen... er bare vekten på baby som ligger litt over gjennomsnittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå