Gå til innhold

noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er førstegangs så jeg har ingen personlig opplevelse! Men tre av mine venninner har tatt ks. Ene pga fødselangst. Hun er SKIKKELIG SKIKKELIG redd sprøyter, leger osv. Men det gikk kjempe bra!! Jeg ble faktisk veldig posetivt overrasket over henne!!! :-) Ingen problemer i det hele tatt!!

Fortell legene at du er redd så tar de hensyn til det! Kommer til å gå sååååååååååå bra!!!

De andre to jentene hadde også veldig fine ks. En av dem har t.o.m gjort det to ganger!!

:-)

Lykke til i morgen!!

Klem

Er førstegangs så har ingen erfaring med ks...men vil bare ønske deg lykke til!!!:) Tenk at imorgen blir du mamma:) da får du holde nurket ditt i armene dine:) Er sikker på at det kommer til å gå kjempebra!:)

Imorgen får jeg også vite om jeg må ta ks, er såååå spent på å vite hva det blir.

hei på deg. jeg skal ha mitt fjerde ks den 11,12 og jeg har alderig hatt noen dårlige oplevelser. det eneste jeg husker som litt ekkelt er katetere men det kan du spøre om de kan sette inn etter at du har fåt spinal bedøvelsen. og siden det er et planlagt ks går allt veldig stille og rolig for seg. det hele tar ca 45 min. hotmail adr mi er [email protected] om du skulle lure på noe mere. ;) vet hvordan det er og grue seg det er ikke godt i det hele tatt.

Jeg har hørt mye positivt om keisersnitt. Husk at det er STOR forskjell på planlagte ks og hasteks.

Ditt er planlagt og vil tilrettelegges så likt en vanlig fødsel som mulig.

Jeg er sikker på at du blir positivt overraska over hvor bra det går!

Og premien.....den er jo en baby:)

Lykke til!

Klem

Annonse

jeg har et snitt bak meg, og på tross av at det var et akutt-snitt etterfølgende en tre-døgns-fødsel uten fremgang (dvs jeg var rimelig utkjørt og "borte" av smerte og manglende hvile) så var det faktisk en positiv opplevelse !

Det sterkeste minne fra fødselen av datteren min var da jeg endelig ble rullet inn på operasjonssalen og "engle-teamet" på 8 stk i lysegrønt (bestående at bare damer, både kirurgen og anestesilegen var også jenter,det var jo kult) tredde frem og hilste hjertelig på meg og mannen min og tok seg av oss og forløste datteren vår på en uventet hjertevarm og profesjonell måte.

Du kommer ikke utenom hverken kateter eller veneflon eller sprøyter dessverre - men er de dyktige til å sette dette, så er det ikke spesielt smertefullt - og best av alt : det er kortvarig !

I motsetning til en 12-24 timer lang fødsel med all den smerte det naturligvis innebærer, så er dette snakk om kanskje totalt 5 minutter med ubehag/smerte før selve snittet,det er jo ingenting !

(etterpå vil det naturligvis også være en god del vondt, men du får smertestillende på sykehuset de første dagene -og da har du jo skatten din der, og ser at det er verdt det!)

Husk å spørre om alt du lurer på og er redd for, ikke vær redd for å stille "dumme" spørsmål, legene glemmer ofte at vi ikke helt vet hva de snakker om.

Dere får jo også en jordmor med inn på op.stuen -som skal ta seg av barnet når det er ute.

Jeg skal snittes neste torsdag, og gleder meg denne gangen.

Ønsker deg lykke til og håper du legger ut fødselshistorien din her når du er hjemme igjen !!

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...