Gå til innhold

Når bør jeg fortelle arbeidsgiver at jeg er gravid?


janne**

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen ;-)

Jeg er i 11. uke nå og lurer litt på når jeg skal si ifra til sjefen min at jeg er gravid. Jeg jobber som lærer i barne- og ungdomsskolen og det går fint, men jeg har ikke overskudd til å ta mange ekstra vikartimer og mange kveldsmøter for tiden og kjenner litt på at jeg har lyst til å forklare at det ikke er latskap, men helt andre ting...

 

Det hadde vært greit med noen tips.

Hadde egentlig tenkt å spørre legen om dette da jeg var til første kontroll, men jeg ble så vippet av pinnen av alle spørsmålene hennes om mine foreldre og besteforeldre at jeg glemte alt det jeg lurte på. Trodde at det skulle handle litt mer om meg og min nye situasjon ;-) Før jeg viste ord av det sto jeg ute i venterommet igjen med en bok i hånden med flere spørsmål enn da jeg kom. Kom tilbake i mars du....

 

Det er nytt å overveldende å være gravid for første gang, men nå som kvalmen har gitt seg så trives jeg godt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger vel strengt tatt ikke si noe før du skal søke om barselpermisjon, og det mener jeg å ha lest at en bør gjøre når en er rundt 16 uker på vei. Jeg er 9 uker og har fortalt det til sjefen, men det er på grunn av at jeg er dårlig. Jeg hadde tenkt å vente til jeg var 12 uker på vei siden jeg er "trygg" da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg fortalte det til sjefen allerede i uke 9. Både fordi jeg visste de var i innspurten med budsjettering etc. og fordi jeg synes det var greit at de viste om noe gikk galt eller jeg skulle bli dårlig.

 

Sjefen min er veldig grei og forståelsesfull og jeg er glad jeg sa i fra så tidlig som jeg gjorde. Det satt de veldig pris på også.

 

Good luck :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen :)

 

Jeg er lærer og jobber litt i 1. og 2. klasse med elever som trenger litt ekstra hjelp til å takle det sosiale på skolen og komme godt i gang med skoleløpet sitt, og så jobber jeg litt på ungdomstrinnet med norsk, matte og maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er 11+1 og fortalte det til sjefen i dag. Synes det var veldig greit, så forstår hun hvorfor jeg ikke er like effektiv som vanlig og hvorfor jeg har vært borte noen dager innimellom. Synes det er greit at hun vet det, så slipper jeg å komme masse unnskyldninger for legebesøk ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...