Gå til innhold

Drikker dere brus?


Lille jente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har drukket brus hele svangerskapet, sikkert mer enn til vanlig også fordi vin og øl blir byttet ut med brus. Det er ikke bra å få i seg for mye sukker eller koffein, sukker kan gjøre babyen større. Men litt cola skader nok ikke, det er enorme mengder som ikke er bra. Alt med måte sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det den der colaen uten koffein dere drikker da??

Jeg finner den ikke noen sted.

Andre ting vi kan drikke. er ganske usikker selv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja blir til det når man ikke kan drikke alkohol ute osv... har nok blitt litt mer brus enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drakk brus under svangerskapet, men nu såm lillegutt e født nekte samboern mæ brus.. å godteri.. han har en aldri så litn teori om at lillegutt får vondt i magen av d.. om natta.. ikke om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men..må vell tilføye at æ kanskje ikke ska klage da, jo mindre søtsaker, jo fortere forsvinn magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Jeg drikker bare lightbrus..

men prøver å bare drikke Farris/Bris o.l

 

Brus er for helger og når jeg er ute på byen...

har enda ikke spist no snop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har litt dårlig samvittighet for akkurat dette!! Drikker ikke mye brus, kanskje ett glass cola i uka. Holder meg unna light-brus, og liker bare svart brus så..Den dårlige samvittigheten ligger nok mer på godtesiden... Har blitt litt for mye sukker ja, men prøver å skjærpe meg, og ihvertfall holde det til helgen. Spiser veldig sunt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å drikke så mye brus. Hvis jeg drikker mer enn 1 glass blir jeg dårlig. Her er det bare vann og melk som går ned. Det er jo like greit det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tips til gode bruser uten for mye sukker og koffein:

Fanta Free med Apple/Pear

Solo Passion

Mozell

Dette er i alle fall mine favoritter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Et annet alternativ til brus er jo juice.. det finnes utrolig mange gode varianter på markedet nå, druejuice, granateplejuice, mangojuice, smoothies.. De er kanskje litt dyrere enn brus, men de smaker så utrolig godt i tillegg til at de gjør både deg og babyen vel. Noe en absolutt bør unne seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stortsett like mye sukker i jus som i brus så en skal ikke drikke for mye av det heller,, men jus kan godt være en av fem frukt og grønt om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke I Premiun fra Meiereienes. Dette er 100% jucie, og er ikke fra konsentrat. Står i kjøleskap i butikkene og smaker som om den var nypressa. mmmmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 100% juice er det også sukker - fruktsukker er sukker det også, bare det at det er naturlig. Men like mye energi som vanlig sukker;) Hvis du leser på kartongen, selv fra premiumjuicene, ser du hvor mye frukt som går med til å produsere 1 liter juice - og det skal godt gjøres å spise f. eks 1,3 kg epler i løpet av en dag! Men som en over her sa, 1 glass kan godt inngaå som en av de 5 om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker Farris Bris og Eplemost.. Men her i Rogaland har vi jo Eplemost med kullsyre, da. Det er veldig godt når man blir vant til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg! Tou eller Berentsen eplemost med kullsyre er bare av en annen verden!

Vanlig brus er jo ikke bra for noen, hverken med sukker eller søtningstoff, men jo mer naturlig (altså feks jus og ren eplemost) er jo selvfølgelig bedre enn raffinert sukker for kroppen, selv om det også er sukker.

Men her går det mest i vann. Og hvit te har faktisk 10 ganger så mye antioksidanter som grønn, og sjekk også tein innholdet (samme som kaffein i kaffen).

God drikk!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drakk ikke brus i sv.skapet og heller ikke no når jeg ammer.. kun en og annen gangen.. men er lang tid imellom.. går stortsett i vann hær...

 

hvit te?? hva er d?? og er den go??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Snop hører med å være gravid, vi skal unne oss det gode vi har lyst på :-) Sukker er ikke skadelig hvis det ikke er ALTFOR store mengder!

Jeg har sluttet å røyke,drikke, begynt å spise sunt, men colaen får ingen ta fra meg. Leste at man kan drikke opp til en liter med cola I TILLEGG til noen kopper te og kaffe HVER dag, så ettersom jeg ikke drikker kaffe eller te, tar jeg en liten cola med god samvittighet :-)

Vi må jo få kose oss litt folkens ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...