Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Sønnen min er blitt to år, og jeg tror jeg skal begynne å trene potte med han. Er det noen som har en vellykka metode og som har lyst å dele det med meg??
Sweet tooth Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Jeg prøvde å vekke hans nysgjerrighet ved å spørre om han ville prøve å sitte på potte osv, øve med noen kosedyr, og gjøre det til noe positivt, snakke litt om det, at det var hans do osv, og la han sitte på den når jeg selv gikk på do. Men tror de må være kommet så langt at de forstår hva som sjer når de tisser osv før de kan få det til. Spurte han endel kvelder om han ville prøve å sitte på potte, og pLutselig en dag svarte han ja og tisset- og da premierte jeg han med is- og det fikk han de første par gangene. Vise også frem "innholdet " i potten til faren osv. for å skryte av hvor flink han hadde vært, og sønnen vår ble kjemepstolt over det han hadde presetert. Lot han helle ut inholdet i do, og trekke i snoren, noe som også var stas. Sluttet å gi is osv. etter noen få ganger, men sa at han skulle få det en annen dag, og han glemte det helt etterhvert. Nå er han bare opptatt av hvor flink han har vært. I går var føste gang han av sge selv gikk inn og satt seg på potten, tok av bleie og bukse selv, 2 1/2 år- da var jeg stolt. Han har ikke begynt å bæsje på potten ennå, det kommer nok litt brått på noen ganger, men det kommer nok med tiden. Lykke til!
mamma-mi Skrevet 1. desember 2006 #3 Skrevet 1. desember 2006 Hva med å kutte ut potta og kjøpe en gøy do-ring..? Da slipper du styret med å tømme og rengjøre potta samtidig som su sparer deg selv for et ekstra ledd i do-tilvenningen. Det er jo egentlig samme greia bare at doen er litt større enn potta.. Gjør det med jenta vår på snart to . Do ringen er grønn med løveføtter. funker supert og er veldig renslig...Måtte presse henne nedpå første gangen, men når hun forstod at hun satt trygt ville hun på do hele tiden. Hun har hatt frykt for å bæsje på gr av hard avføring, så vi innførte saltstenger som belønning når det kom noe i doen. Spennende å se nedi doen sammen n¨r hun er ferdig om det har kommet noe eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå