Gå til innhold

Fleregangsfødene.. se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

ER det noen her som har opplevd at vannet har gått før riene har komt? Er det vanlig at det skjer det samme neste gang?

Takker så mye for svar;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre fødsel kan bli helt ulik den første. Selv om vannet gikk før riene startet første gang, trenger det ikke bety at det samme skjer neste gang.

Skrevet

hos meg gikk vannet før riene kom første gang, andre gang gikk vannet da jeg var på fødestuen halveis i fødselen.... så det varierer nok :)

Skrevet

Ved min forrige fødsel gikk vannet før riene kom - det tok 1 og en 1/2 time til riene begynte etter at vannet hadde gått.

Er spent på hvordan fødselen starter denne gangen :) Tror ikke det er noen sammenheng fra gang til gang, såvidt jeg har hørt av andre som har født før.

Skrevet

Hei..

Ved begge mine to tidligere fødsler gikk vannet før veene startet.

Med nr 1 gikk vannet når jeg lå til sengs, jeg hørte en "knipselyd" x 2 og så fosset bare vannet ut.

Med nr 2 så trodde jeg at jeg hadde fått urinveisinfeksjon/blærekatar el. for jeg gikk å småskvettet hele tiden og fikk beskjed om å komme inn på sykehuset for en sjekk. Dette var 16 dager før den fastsatte termindatoen og i taxi`n utenfor sykehuset kom første veen.

Men det er vel helt individuelt dette..

Skrevet

Jeg vet ikke, har bare en fra før. Men vannet gikk maaaaaange timer før riene, dvs. jeg måtte settes igang pga misfarget fostervann, så fikk aldri oppleve at riene startet av seg selv. De første igangsatte rier begynte ca 9 timer etter at vannet var gått.

Er også spent på neste gang!

Skrevet

Heia! Med nr en tok de vannet når jeg kom inn på føden med full åpning, med nr to kom vannet når jordmor skulle sjekke hvor langt jeg var kommet (8 cm åpning trur jeg!) så jeg tviler vel at denne fødselen skal starte med vannavgang før rier, ja.

Skrevet

Hos meg gikk vannet nesten et døgn før jeg fikk gutten, men ikke noe misfarging eller annet problem av den grunn. Vet ikke helt hvor lenge jeg hadde rier før han kom, mener selv at de begynte ca 12 timer etter vannavgang (jordmødrene trodde ikke jeg hadde otdentlige rier før de målte 10 cm åpning, en time etter var gutten født)

Tror faktisk jeg utløste vannavgangen med for mye hopping (jeg prøvde å slå ihjel en flue på rommet, var litt for ivrig og hoppa oppe i senga for å kverke den..) så er spent på hvordan det går denne gangen ;-)

Skrevet

hos meg gikk vannet en halv time før riene begynte som murring i korsryggen...jeg har ikke født nr 2 enda. så d blir spennende å se hvordan d går denna gangen...:)

Skrevet

Første fødsel startet med vannavgang under nattessøvnen, noen timer senere kom riene og noen timer etter det kom gutten. Med andremann ble fødselen satt i gang på overtid, hadde da hatt gradvis vannavgang i noen dager, ingen rier, men mye kynnere.

Tror det er helt individuelt og forskjellig fra gang til gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...