Gå til innhold

Var hos jordmora i dag (uke 23 )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 23+2 idag.

Alt ser fint ut og er etter normalen. Eneste jeg fikk litt hakeslepp da hun regnet ut slik som utviklinga har vært til nå at jeg kommer til å gå opp ca 17 kg totalt. Har gått opp 7 kg nå. Hun sa det optimale var 12-15 kg, og at 17 ikke var noe å bekymre seg over, siden jeg ikke var så veldig kraftig i utgangspungtet. MEN noe mer enn 20 ++ måtte jeg for all del prøve å unngå for da ble ting veldig tungt.... :-| kjenner panikken brer seg litt. Har vært litt ram på sjokoladen i det siste og nå nærmer jula seg med stormskritt.

var 73 kg og 166 da jeg ble gravid.. (er self 166 høy fortsatt da .. hihi)

Noen som føler det samme eller har andre tanker og meninger om dette? hva har dere gått opp dere som er i ca denne uka her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke gidda brydd meg så veldig om det der jeg.

forrige gang la jeg på meg mye, var 115 kg på termin daton.

Det forsvant ganske fort igjen etterpå.

Det var ikke noe tyngre da enn nå, og jeg har ikke lagt på meg noe enda. er i uke 28...

Så lenge du selv føler deg i fin form, det er det viktigste...

Skrevet

er 23 i mrg, og har lagt på meg nesten 4. er også sjokoman og godteman... det renner nok av etter på. det har der gjoy de andre gangene på meg...

Skrevet

Hei. Måtte bare svare, for jeg skjønner ikke hvordan jordmor kan si det? Da jeg var gravid sist gikk jeg opp omtrent det samme som deg (6 kg i uke 22) men endte på 10 kg totalt. Ikke alle som holder samme vekttempo gjennom hele perioden. Så forstår ikke helt det der?

Skrevet

Uff, de jordmødrene er avogtil så klossete!

Det svinger veldig i hvilken grad en legger på seg gjennom svangerskapet- jeg gikk faktisk ned en del på slutten uten å gå inn for det. Statistikk er og blir statistikk- ikke personlige mål som sier noe om din utvikling og hvor stor du vil bli. Syntes du skal nyte julen, matlei blir vi jo garantert i januar... Og ærlig talt, 7 kg. er helt innenfor normalen.

Skrevet

Jeg tenker også litt på dette. Nå sa riktignok ikke jordmora noe annet enn at hun ikke brydde seg om hvor mye jeg kom til å gå opp,bare at man ikke burde gå opp 30 kg med tanke på velværen sin del.

Er i uke 28 og har gått opp 9 kg. Jeg er så klart bekymret for hvor mye jeg kommer til å gå opp i alt,er ikke noe moro når man skal ha det av igjen. Føler meg ikke lekker her jeg går,men det hører vel med.

Skrevet

Forrige svangerskap hadde jeg gått opp 10 kg i uk 25, men det ble ikke mer enn 15 kg totalt likevel.

Denne gangen har jeg gått opp 12 kg i uke 28 og er litt stressa for hva det blir totalt sett....., men satser på at det stagnerer denne gangen også :)

Skrevet

Sist jeg var gravid...var jeg 64 kg i starten av graviditeten...like før fødelsen var jeg oppi 90 kg. Jeg sleit skikkelig med å komme ned i normalen etterpå.

Men jeg kan bare skylde på meg selv...var colaman og storspiser av snop. '

denne gangen skal jeg være mer bevisst på hva jeg hiver i meg..tror det lønner seg å være sunn i kostholdet hehe

Skrevet

Hadde lagt på meg 10 kg i uke 23 sist. Gikk opp 18 kg totalt (begynte på 68 kg, er 1.68 høy). Det gikk fint det, gikk ned 8 kg umiddelbart og måtte slite litt mer med de siste 10... Men etter 1,5 år var jeg 3 kg lettere enn før gravid sist gang, men nå er det på fort vei opp igjen....

Har forresten hørt at alt mellom 6 og 20 kg er normalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...