Gå til innhold

jeg vil også ha en til!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir så forbanna (hehe) på alle dere som bare kan ploppe ut unger like etter hverandre! :)

jeg er jo bare 21 og begynner ikke å studere før neste høst, altså 3,5 år til jeg er ferdigutdanna... men jeg vil jo ikke ha 5-6 år mellom første og andre....! hvordan skal jeg overbevise sambo? hehe

neida...jeg har beina planta på jorda.... så jeg bør nok vente i hvert fall til jeg har kommet igang med studiene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe :)

Jeg er selv bare 20 år og får generell studiekompetanse til sommeren. Men kan like gjerne få de nå, og studere senere. Har litt å si hvordan man legger det opp, enten man har barn eller ei...

Har gått på skole halvanna år nå, der jeg må være på skolen hver dag, gjøre lekser osv osv.. Og det har gått bra, både når jeg var alene med ei lita og nå når vi er to. Så tror det skal gå bra på høyskole, selv om jeg har noen små :)

Skrevet

men hva med økonomien da? du fikk vel bare engangsstønad du også? jobber samboeren din da? eller student han også? bare nysgjerrig på åssen så mange på samme alder greier å planlegge å få flere unger så tidlig..

Skrevet

Jeg har en annen pappa til hun første, så mottar overgangsstønad i 5 måneder til (kan få det inntil 12 måneder i samboerskap). I tillegg så har jeg to jobber utenom studiene, så prøver å spare disse pengene til overgangsstønaden forsvinner. Samboeren har en god jobb og får godt betalt, så vi klarer oss ganske greit nå med bil og eget hus.

Men når disse 5 månedene er gått, så mister jeg 9000 kr pr måned. Så vi må finne en løsning på det inntil da, for det vil utgjøre ganske mye av det vi har til overs pr måned.

Skrevet

hmm...skjønner. er nok best å vente til i hvert fall et par år av studiene er unnagjort:) driver og tar eksamener fra fag i allmennfaglig påbygging nå om dgane jeg slik at jeg også får studiekompetanse til sommeren. har hatt to eksamener nå, tredje i morgen og siste før jul på lørdag. ellers mangler jeg bare norsk muntlig som jeg tar til våren:)

dere vil nok se nicket mitt + spire om et par år!

Skrevet

Hehe :)

Lykke til med eksamener!

Skrevet

ja, sukk :( Jeg vil også ha en til. Skal begynne å studere helse og sosial via fjernundervisning da .. jeg er 23 og jentungen er jo 15 mnd! åårr.. jeg vil!! men så er det økonomi til dette da.. Får man engangsstønad om man har samboer/kjæreste. Skal jeg studere OG jobbe ved siden av (tjene opp penger) + ha energi til å ta av hun jeg har ? mye tanker rundt dette ja :-) Men det FRISTER veldig!

Skrevet

Engangsstønad får man uansett, så lenge man ikke tjener bra nok til å ønske permisjonspenger fra jobb istedenfor. Litt lurt å jobbe utenom kanskje, for å tjene opp penger. Men som du sier, man får ikke tid til alt.

Skrevet

jeg trodde at om man ble gravid under studiene fikk man studielånet utbetalt som födselspenger.

Skrevet

Sniglan har rett.

Er dere under utannelse og har rett på studielån fra lånekassen får dere fødselspenger fra lånekassen .

Ingen problem å få unger under utdannelse.

Skrevet

nei, det vet jeg, derfor skal jeg vente til jeg er kommet igang med studiene:) kalles ikke student nå når jeg tar fag som privatist skjønner du...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...