Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lurt på akkurat det samme! Men nå har jeg funnnet ut at jeg istedet laget julekalender, med en liten pakke hver dag. Har vært på nille og kjøpt småting. Noen reflekser, småfigurer, noen figursjokolader,kinderegg og noe annet. Til sammen kom det på litt under hundrelappen. Også vet jeg at barn kan bl like glad for den miste ting som en dyr gave. Derfor heller masse smågaver. De får annenhver gang.

• 2 uker senere...

Jeg har alltid gjort det på den måten at dagbarna får med seg en pose med julegaver hjem siste dagen før jul. Denne inneholder ikke gaver til dagbarna, men til mamma, pappa, søsken, besteforeldre osv. Man blir jo etterhvert godt kjent med barnas familie, og vet hvem de feirer jul med osv.

I posen ligger gjerne innrammede fot- og håndavtrykk, "malerier", pepperkaker, marsipankuler osv., alt etter som hva vi har laget. Dette krver en god del planlegging, jeg sørger blant annet alltid for å ha en til å hjelpe meg den dagen vi skal lage avtrykkene.

Dette blir alltid godt mottatt, gøy for familien å få noe de små har laget selv.

Jeg tar også bilder gjennom hele året, slik at de små (og foreldrene) skal ha et minne, disse bildene får barna med hjem hver måned, slik at foreldrene kan sette dem i album. Jeg har tidligere dagbarn i ti-års-alderen, og jeg vet at hele familien koser seg med bildene.

Et alternativ er jo også å sette disse bildene sammen på en hyggelig måte, og gi det som julepresang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...