Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Synes folk rundt meg er smålig m.t.p babyen min... Fikk gave fra jobben - en body til 80 kr - spleisa på fra 6 gode kollegaer... Rett før dåpen ringte min far og lurte på om det var greit at de inngraverte sølvkoppen fra MIN dåp (jeg fikk visst to - og den ene var ikke inngravert med MITT navn.... altså for over 20 år siden... gammel sølvkopp... som ikke de har kjøpt en gang...) .... Hmmm.. Er babyen min verdt så lite??? Skuffa, jeg...Er jeg slem fordi jeg tenker sånn? Eller er folk rundt meg smålig og gjerrige?
Babykilo Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Tja... Personlig henger jeg meg ikke opp i gaver. Synes ofte gavestyert blir litt i meste laget generelt. Men jeg skjønner hva du mener, du må bare ikke tenke at gaven skal representere det babyen er verdt. Ellers ville det jo ikke vært mulig å matche det med gaver, liksom. Hvis jeg skulle "gi videre" en gave hadde jeg i hvert fall ikke spurt deg...hehe.
firemerkersmør Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Både og. Bodyen var litt lusen, men forstår det med koppen. Er jo uansett ikke mye man får bruk for den. De kjøpte vel noe mer???
Expat Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Egentlig så er jeg enig med deg. Jeg fikk babygym og ullfell fra kollegene... Har egentlig omvendt problem vi...det er liksom litt for mye noen ganger
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Nei, du er ikke slem. Jeg forstår deg godt jeg. Jeg fikk ingenting av kollegaer. Jeg ble veldig skuffet. Jeg har jo samlet inn til både bryllup og bursdager. Til 1-årsdagen fikk min sønn en jakke av mormor. En jakke hun sikkert har betalt 100kr for. Hadde hun hatt lite penger ville jeg ikke reagert, men her har de råd til sydenturer flere ganger i året. Av farmor har ikke lillemann fått noeting. Ikke en bolle en gang. Gaver betyr faktisk noe. Mener ikke at jeg skal ha dyre gaver, men en oppmerksomhet til over 100kr mener jeg bare er vanlig folkeskikk.
Chruo Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Vi fikk MAASSE fine klær fra arb.kollegaene til samboeren min, bl.a en helt nydelig hvit kjole i str 1 år som hun kan bruke til jul. og den kostet nok litt.. Ved siden av det fikk vi pysjamaser og sokker og lue. Til dåpen, så fikk hun et gammelt kors (arvet bestemor sin - det er jo fint at ting går i arv - jeg har arvet bunad). og i tillegg til det gullkorset hun arvet, fikk hun et nytt sølvskrin til og ha det i, og en barnebibel.
Madamina Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Nei, det var smålig. Altfor billig body (om du ikke jobber blant frivillige på et suppekjøkken for fattige da....) Foreldrene dine bør ha kjøpt noe mer enn å gravere den koppen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Nei, synes ikke du er slem som har slike tanker! Hadde tenkt sånn selv, jeg! Av foreldrene mine og svigers har vi fått så utrolig mye fint. Både da gutten vår ble født og til dåpen. Bl.a. bilsete, voksipose, 3000 kroner, boller og asjetter og graverte skjeer, fjernstyrt bil, masse klær og bamser. Dette alene fikk vi fra svigers og mine foreldre. I tillegg tar faren min litt av og har kjøpt saccosekk, akebrett og skal kjøpe huskestativ, badebasseng, trehjulsykkel og sandkasse til våren.... Synes vi er ekstra heldige, de hadde ikke trengt å være sååå snille. Men setter STOR pris på både foreldrene mine og svigers. Og 80 kroner for en body som 6 kollegaer gikk sammen på???? Hallo!!! Smålig!!! Er vel sikkert tanken som teller, men jeg hadde selv ALDRI gått med på å gi en så billig gave...
Retro-mamma Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 Jeg syns ikke det gjorde noe at body'en kostet bare 80 kr jeg. Kanskje de ikke spleiset, men tok av "kontor-kassa" eller noe? Det viktigste var jo tanken. Alt er så dyrt nå - og folk har egentlig nok med sitt. Men jeg husker jeg var litt sur fordi "alle" venninnene mine fikk komplett vogn til 7-8000 kroner av foreldrene sine. Jeg fikk ingenting sånn.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 HI her... OJ OJ - nå føler jeg meg passe dum... Problemet er IKKE at foreldrene mine er gjerrige ellers... De har kjøpt en del klær og senga, stellebordet og vogna - til sammen kanskje 6-7000 kroner. Men poenget mitt var at de RINGER og spør om det med koppen... Merkelig at de ikke selv er flaue, altså... Ja, var eneste dåpsgaven. Jeg trodde først de mente at det kunne være gaven fra OSS, så jeg spurte hva det kostet å inngravere. Da sa de; "Det skal du ikke tenke på", så da skjønte jeg at det var fra dem... Ang. bodyen: ja, kan hende det var fra jobbkassa... Men vi kjøpte gave til sjefens bursdag (ikke rundt tall) for 300 kr fra den kassa.... Ja, er tanken som teller. Gaver er ikke viktige. Men synes noen ganger tanken bak er litt smålig, da... Slemme meg... huff..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 He.. he.. Nei, du trenger ikke føle deg dum! Var jo litt spesielt med den koppen selv om de er supersnille ellers....
Luca Skrevet 27. november 2006 #12 Skrevet 27. november 2006 Det er noen som gir koppen etter barna videre til barnebarna til dåp. Foreldrene til sambo spurte faktisk om vi ville at snuppa skulle få sølvkoppen etter sambo, og at de graverte navnet hennes også der. Så det er ikke for å spare penger, men er tradisjon:-) Vi sa vi ønsket egen til henne, de sa tydelig at vi kunne velge, og fikk det. Er også enig i at det er tanken som teller og ikke verdien, men det er jo lite til tanke når bodyen koster 80 kr delt på 6stk da.-)
Brava Skrevet 27. november 2006 #13 Skrevet 27. november 2006 Nei, ikke slem MEN: vi er blitt vant til så mye å dyre gaver at jeg synes det kan være litt deilig med folk som tar det litt med ro selv om de ikke er fattige. Vi fikk så mye og dyre gaver til fødselen at det faktisk gjorde meg litt kvalm. Og nå er det snart jul og folk handler for tusenvis av kroner til barn og barnebarn mens barn andre steder lever i dyp fattigdom. Nei, sorry- det ble litt ideologisk skrevet altså, men.. Uansett, de kunne kjøpt en dyrere body men det er jo tanken som teller!! Og det med koppen synes jeg var søtt jeg da...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #14 Skrevet 27. november 2006 jeg skjønner godt at du reagerte på det..at de gav koppen til dåpen var jo ganske søtt..men gav de ikke noe mer? datteren mmin har fått sinnsykt mmye..både til dåpen og når hun ble født..og hun får fortsatt masse av mormor og tante.... 80 kr fra 6 stk er jo ingenting...datteren min fikk en jakke, bukse og genserog lue fra jobben min..og jeg haddebare jobbet der i 6 mnd... og sluttet når jeg gikk ut ipermisjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå