Gjest -lilly- Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 .....babyen ikke legger på seg. Var på kontroll da snuppa mi var 4 mnd, da hadde hun bare lagt på seg 150 gram på 1 mnd. Og hun hadde ikke strukket seg noen ting. Helsesøstra satte meg opp på ny time om 14 dager bare for å følge med. Andre som har opplevd dette? Hun er ei kjempe blid jente, smiler hele dagene, gråter nesten aldri. Så hun spiser seg jo mett (jeg fullammer).......
april 06;) + mai 09* Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 slik er det med minsten vår! La på seg 180 gram på 3-4 uker når han var rundt 6 mnd. Tror ikke han har lagt på seg noe særlig etter det heller, den ene gangen jeg sjekket etter det hadde han bare lagt på seg 20 gram. Men han har vokst mye i lengden nå også, og er en stor plugg på 75 cm og 9,7 kg. Jeg sluttet å veie så ofte (annenhver uke) fordi det ikke er stort jeg kan gjøre med det på kort sikt uansett (vår fullammes enda, så prøver å amme ofte, men har litt puppenekt). Er ikke bekymra lenger jeg, vekst går i rykk og napp. Hs vil nok gi deg veiledning mhp hva du skal gjøre om det fortsetter slik, hun er jo 4 mnd så kan jo begynne med grøt hvis det viser seg å være nødvendig.
callmebecka Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Jenta vår la bare på seg 20 gram fra 4-5 måneder, altså ingenting på 4 uker...vi målte ikke lengden, men startet med mme morgen og kveld selv om hun virket fornøyd som det var (blid hele tiden, gråt nesten aldri, men sov litt dårlig...). Hun spiste alt hun fikk på flaske, og 2 uker senere var hun nesten tilbake på kurven sin igjen. 4 uker senere var hun helt tilbake, og søvnen er også mye bedre. Om hun ikke legger på seg skader det vel ikke å prøve litt tillegg? De behøver ikke vise at de trenger mer for faktisk å trenge mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå