Gå til innhold

Flere som er gravid uten å være i fast jobb??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i vikariat til april...Har termin i slutten av juli. Sjefen min har tidligere sagt at mulightene for å få videre jobb etter april er veldig stor! Hun kan vel ikke la vær å tilby meg jobb når hun får vite at jeg er gravid? kan ikke tro det, men er litt engstlig for min jobbsituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går også i vikariat. Sansynligvis så har jeg 1 1/2 år igjen. Men det er visst mulightere for meg å få noe fast her. Går i en leder stilling og hvis alt går bra, vil jeg komme fort tilbake til jobb etter fødsel, elsker jobben, og jeg er ganske heldig som har fått den. Så jeg vil jobbe så mye som mulig før og etter fødsel.

 

Hehe, det sier jeg nå det. Situasjonen min er den at jeg er fra før alene med en datter på 8 år og barnet jeg nå bærer er et donor barn, så da blir jeg alene med 2. Men alt er planlagt og jeg har mye energi! Så jeg skal stå på!

 

Hehe, vi får nå se da :-)

 

Skjønner at du er engstelig for din situasjon. Det er jeg òg for min. Hvor interessant er det å ansette meg fast når jeg har et barn i vente. Men jeg får forhandle så mye som mulig før jeg sier at jeg er gravid. Holder kjeft om det så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vikariat frem til slutten av mars - termin i slutten av juli. Håper virkelig jeg likevel har muligheten til å få noe videre selv om jeg er gravid...men så har de ikke lov å bruke det mot deg at en er gravid heller da - men det er jo en enkel sak å begrunne det ut fra noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har hatt Familiebarnehage, men har ikke begynt igjen etter at lillegutt ble født!

 

Benytter meg nå av kontantstøtte og

ettersom jeg er gravid igjen, og har 4 barn til, vil jeg heller bruke tida på dei enn å være ute i jobb, iallefall så lenge jeg har kontantstøtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også vikar frem til midten av juni(da jeg skal ha barn), og har fått spørsmål om jeg vil fortsette å jobbe. Men tviler på at jeg får fast jobb når jeg forteller at jeg er gravid...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber nå med PU fram til 1. februar, og det blir en ledig stilling der jeg jobber nå rundt den tiden, men er bekymret for at jeg ikke kommer til å få jobben hvis de ser at jeg er gravid.. Det er også bare en vikar-stilling for 1 år, så blir nesten litt galt å ta jobben når jeg har termin i juli.. Men trenger jo penger da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går i vikariat som varer fra måned til måned, og har også termin i slutten av juli.. Foreløpig har jeg da jobb ut dette året, men sjefen min sier jeg mest sannsynlig får bli videre. Hun vet selvfølgelig ikke om min lille spire enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymrer meg ikke nevneverdig over å ikke være i fast jobb, er jo så mange som ikke er det nå til dags.. Er lærer og har vikariat fram til 31.juli og har termin i midten av juli. Har en jobbet seks av de siste 10 månedene før fødselen får en penger uansett...:) Pluss at en har et år på å søke jobb når en er i permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere som er i vikariater

 

Dersom dere er påtenkt til en fast jobb er det ikke gyldig grunn å ikke gi dere jobben pga graviditet. Det sier ivertfall loven. Hvordan det fungerer i praksis kan derimot variere mye...

Jeg synes dere skal stå litt på kravene dersom dere har vært i vikariatet lenge. De kan gi dere fast jobb og utlyse vikariatet mens dere er ute i permisjon. Ønsker dere å være i jobben lenge spiller det liten rolle om dere er borte et år nå eller om to år igjen... Vi kvinner har det med å få barn i ny og ne...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...