Plassa Skrevet 27. november 2006 #1 Del Skrevet 27. november 2006 Den 3. november fjernet jeg hormonspiralen. Blødde litt i dagene som fulgte. Hadde en følelse av at det kunne være smart å sette i gang prøvinga med én gang. Vi hadde derfor sex både den 5. og den 7. nov. Jeg blødde litt på morgenen søndag 12. nov, og trodde jeg hadde fått mensen. Men, blødningen stoppa etter en liten stund. De to påfølgende morgenene hadde jeg litt slim m/blodstriper etter å ha vært på do. Tenkte da at dette kanskje var en såkalt festeblødning. (har to svangerskap bak meg, men hadde ikke festeblødning i forb. med disse) I dagene rundt og etter disse blødningene hadde jeg mange symptomer på graviditet, (menslignende følelse i magen, vondt i korsrygg, periodevis kvalm, følelse av å være uggen, vekslende varm/kald, stikkinger i venstre side av magen, ble fortere sliten osv.) Har egentlig vært overbevist om at jeg er gravid, og har venta spent på at jeg skulle få en positiv test å vise til. Den siste uken har imidlertid mange av symptomene forsvunnet igjen. Jeg kjenner fortsatt av og til murringer i mage/korsrygg (en annen følelse enn det jeg normalt har ved pms) Jeg er også av og til kvalm (kan bli veldig kvalm ved matlukt) – noe jeg ellers aldri plages med. Jeg har også de siste dagene kjent et snev av halsbrann + at puppene er en smule ømme. Kroppen forteller meg altså fortsatt at det kanskje er ting på gang, men mye av den voldsomme ”gravid-følelsen” fra ca. en uke tilbake er forsvunnet. Jeg må legge til at jeg i de foregående svangerskapene har vært velsignet med svært få plager, så sånn sett burde jeg jo kunne slå meg til ro med det. (var f.eks aldri kvalm) Men, ettersom jeg kjente antydninger til slike symptomer så tidlig denne gangen, synes jeg det er litt merkelig at de har forsvunnet igjen… "Problemet" denne gangen er at jeg ikke vet hvordan syklusen min er (blødde veldig sjeldent da jeg gikk med hormonspiral) Jeg vet derfor ikke når jeg kan forvente ikm. De forrige gangene jeg har blitt gravid har jeg blitt gravid etter å ha hatt sex rundt dag 5-7 i syklusen. (de gangene har Persona fortalt meg når jeg har vært fruktbar) Har hatt en syklus på 28 dager, mener jeg å huske. Ut fra dette har jeg antatt at min ikm skulle være rundt den 24. nov. Jeg har nå testet meg flere ganger, senest i dag tidlig, men negativt resultatL Det jeg lurer fryktelig på nå er om det virkelig bare er innbilning alt sammen? Er det slik at hormonene har løpt helt løpsk etter fjerninga av hormonspiralen, og at det er derfor jeg kjenner alle disse symptomene?? Har psyken min virkelig klart å kødde så grundig med meg? Eller er det fortsatt håp om at jeg kan teste positivt? Eller kan det ha vært ting på gang, som det ikke har blitt noe av (tidlig sa)? I så fall burde jeg vel begynne å blø snart? Er det noen av dere som har noen teorier og/eller erfaringer å dele med meg?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7249493-er-det-bare-kroppen-som-k%C3%B8dder-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plassa Skrevet 27. november 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 27. november 2006 dytter denn opp i håp om at noen kan hjelpe meg med å forså hva som skjer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7249493-er-det-bare-kroppen-som-k%C3%B8dder-med-meg/#findComment-7250194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plassa Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 27. november 2006 Er det ingen som har erfaring med fjerning av hormospiral, sykluser, lutealfaser og alt det der, og har noen teorier angående ovenstående innlegg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7249493-er-det-bare-kroppen-som-k%C3%B8dder-med-meg/#findComment-7255914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lycheli Skrevet 27. november 2006 #4 Del Skrevet 27. november 2006 Hei Plassa, er lei jeg ikke kan gi deg noen vettuge svar, men kan si at jeg føler veldig med deg. Kjenner meg igjen i hver bidige detalj, til og med IKM 24/11 og nylige negative tester. Fortsatt er korsryggen vond (det er den aldri til vanlig) og brystene ømme, hormonene flyr og jeg blitt litt av en hissigpropp de siste ukene. Forskjellen mellom oss er at jeg sluttet på pillen - kanskje er det den overgangen kroppen min ikke tåler så godt - men vondt i korsryggen? Syns også det er merkelig at jeg kjente mensmurringer helt frem til IKM og fra dagen mensen skulle ha vært her (etter mine beregninger) har jeg ikke merket noe annet enn mitt impulsive humør, litt kvalme (kan være mild omgangssyke), at jeg er veldig sliten og selvfølgelig den berømte men plagsomme korsryggen. Har ikke så veldig tro på at det er gravid jeg er da det er 1pp og tester har vært negative, men la oss håpe begge to - artigere det:) Lykke til:) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7249493-er-det-bare-kroppen-som-k%C3%B8dder-med-meg/#findComment-7257565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå