Gå til innhold

Jenta mi raper ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er en uke gammel,og jeg får henne neste aldri til å rape.

Hun svelger jo noe luft når hun spiser,og jeg prøver det jeg kan for å få opp noe luft,så hun ikke får vondt i magen etterpå.

Men,det kommer som regel aldri noe....

Noen tips som kan få henne til å rape?

Og er det fler med bebiser som ikke raper noe særlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange babyer er dårlig til å rape. Hvis hun plages med luft så ville jeg brukt litt ekstra tid på å få til å rape fram til 3 mnd ihvertfall. Gjerne legge henne på magen din og la henne ligge mens du stryker og klapper 10-15 min.

Gutten min begynte å rape bra fra 3-4 mnd. Før det var det som du sier, helt håpløst. Hvis hun ikke plages, så prøv å få opp en rap med en gang. Kommer den ikke så kommer den ikke:-)

Skrevet

Hun kan godt ligge på magen på meg en halvtime uten at det kommer noe.Og jeg stryker og jeg stryker på henne...holder henne i forskjellige stillinger.Men,nei,ingen rap....

Stort sett er hun ikke plaget tror jeg,men det hender jeg merker at det virker som om hun har litt knip...men,hva skal jeg liksom gjøre da?

Håper hun ikke har lettere for å få kolikk hvis jeg ikke får henne til å rape???

Skrevet

Hei!

Legg jenta di på skuldera di, slik at magen ligger mot skulderen og armene/hodet henger ned litt over ryggen din (hold godt fast i beina med denene armen), klapp litt på rompa og stryk oppover langs ryggen. Om det ikke kommer noe, ta tak i bleia og rist litt forsiktig sidelengs, hører du en klukkelyd, er det luft i tarmene som skal opp.. Rist litt forsiktig, klapp og stryk, så kommer rapen relativt fort.. Dette har funket på jr for meg fra dag 4.. Nå er han 6 uker.. (PS Det lønner seg å ha et lite håndkle over skuldera, i tillfelle noe mer enn luft kommer opp...)

Skrevet

datteren min rapet heller ikke men hun prompa. og det ser ut til at lillebror er samma typen raper litt innimellom men det er ytterst sjeldent han er også en uke gammel.

ikke alle babyer raper, men gi dem likevel mulighet til å få opp luften. du kan ikke gjøre så mye mer.

Skrevet

Minifom gjør at de raper lettere. Raper mer og fiser mer, men blir mindre mageknip.

Skrevet

Hva er miniform da?Noe flytende?

Storebror var mer en promper han også...kanskje hun er av samme typen...

Skrevet

Jeg fikk heller ikke lillegutt til å rape, og fikk beskjed om å prøve minifom av hs. Det får du kjøpt på apoteket. Gi 10-15 dråper med skje før måltidet, og gjør som vanlig etterpå...Det er flytende ja, og tror det smaker ganske godt, for han smattet i vei =)

Skrevet

Ok.Da får vi kjøpe inn det i allefall...vil nødig ha noe særlig mageknip.

Får se ann litt til om det blir noe knip...

Skrevet

Blr som regel det etterhvert når det blir mye luft i magen. Lillegutt rapet ikke de første 3 ukene, men det var først den tredje uken han begynte å bli urolig pga vondt i magen. Minifom løste problemet her iallefall...

Skrevet

Ok.Da skal vi kjøpe inn....er miniform noe man må fortsette med i laaaang tid,eller kan man kutte det ut etter hvert?

Skrevet

Jeg tror jeg brukte det i fire dager og så ventet jeg litt og så det an...Det hjalp ikke til å rape de første dagene, men hjalp på magevondten. Da jeg kuttet ut minifom så begynte han å rape =) Brukte det litt innimellom når han hadde vondt i magen, men ikke fast etter det.

Skrevet

barnepleieren sa til meg at om hun ikke rapte etter maten var det greit når det ikke plagde hun, men da måtte jeg prøve å rape hun før hun spiste neste gang igjen.. kanskje det hjelper..:)

Skrevet

Kan prøve å få henne til å rape før neste måltid da.Men,tviler på jeg får det til.

Får kjøpe miniform så vi har det i hus.

Skrevet

Vi har brukt minifom siden de var tre uker (de er snart sju nå). Har prøvd å slutte to ganger, men det har endt opp med mye sutring og uroligheter om natta.

Nå er det visst leverandørmangel(!) på minifom, så mulig du er heldig om du får tak i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...