PetuniA *HøygraviD* Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Sambo er helt fra seg nå fordi han er overbevist om at han har betennelse i ei visdomstann. Og han har rimelig kraftig tannlegeskrekk. Noen her som er så ille,men har en eller annen form for måte å roe ned på? Han klarer ikke å sovve om natta og tenker kun på den tanna... Han er faktisk villig til å betale 20 000 for å få full narkose. (helt til han fant ut at den ble satt med sprøyte og ikke var en pille...)
Maja78 Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Jeg kan heller ikke si at jeg elsker tannlegen,men da jeg måtte trekke mine visdomstenner,så var det faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd. Dersom han har betennelse,må han først ta en antibiotika-kur,før han evt kan fjerne tanna. Og bedøvelsen var bare "litt" vond....ikke som jeg hadde forestilt meg i det hele. Tror du kan trøste han og si at det går helt fint:)
*Lucia* Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Det finnes jo tannleger som har spesialisert seg på pasienter med tannlegeskrekk. Hvor man finner de vet jeg desverre ikke. Men det er en i Lørenskog område.... Han må i alle fall si i fra til tannlegen at han er redd før han går dit! Lykke til!!!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 27. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2006 Han har trekt visdomstann før. Da måtte han dit til sammen 8 ganger fordi han først fikk betennelse i tanna,så betennelse i såret... Ganske mange ganger. Men han er seriøst ille. Tannlegeassistenten må tulle hodet hans inn i våte kluter bare når han skal dit på vanlig sjekk fordi han har så angst. Han svimer nesten av og svetter som en gris... (Hvorfor heter det forresten svette som en gris? Griser svetter jo ikke....) I alle fall,nå fikk han time den 7.desember da,og kommer nok ikke til å få sove før den tid. Jeg sier hele tiden at det går så fint så,hva er det værste som kan skje? Men det funker ikke..
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 27. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2006 Tannlegen er fullstendig klar over at han er redd... Han han bruker er ganske flink,er kun derfor han i det hele tatt tør å gå dit. Tror tannlegeskrekken kommer av at da han var liten så trakk tannlegen 4 tenner på han,samme dag,uten å si ifra hva han drev med.
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Kanskje han kan høre med tannlegen om å å få noe beroligende før han skal ha timen??? Jeg har skikkelig tannlegeskrekk selv, og det er ikke det beste å ha når man skal ha to tanninnplantat!! Har tennene på hver side av fortanna på skrue. Da jeg skulle gjøre dette fikk jeg MYE beroligende før jeg skulle inn fordi jeg har helt angst for å gå til tannlege. Bare det å ha en vanlig kontroll gjør at jeg ikke fungerer på flere dager Både min mor og søster har også skikkelig tannlege skrekk, og de har fått noe tabletter de skal ta et vist antall timer før de skal til tannlegen. Disse har en slik virkning at de rett og slett blir litt likgyldige. Jeg selv er slik at INGENTING kommer inni min munn uten bedøvelse, og før bedøvelsen blir satt så skal jeg ha på slikt middel som gjør at en ikke kjenner stikke fra bedøvelsen heller:) Han bør ta opp dette med tannlegen sin, og tar ikke tannlegen han alvorlig så gå til en annen
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 27. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2006 Men tannlegen har vel ikke lov til å skrive ut slike medisiner om man ikke har erklæring fra lege om man har tannlegeskrekk? Men eneste måten å få erklæring fra legen på er jo om legen blir med på tannlegebesøket og ser hvor ille han har det... Og ingen leger blir med på slik. Var det han fikk beskjed om fra fastlegen sin i alle fall..
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 hm... nå ble jeg litt usikker på hvem som skrev ut tablettene til de, fikk ikke tak i mamma nå så jeg fikk spurt heller. Men vet at da jeg skulle ha innplantat så gjorde jeg dette i bergen og da fikk jeg de beroligende tablettene hos tannlegen ca en halv time før jeg skulle i stolen. Disse hadde en slik virkning at jeg var NØDT å ha med følge så mamma fikk dekket fri fra jobb og reise selv om jeg var fylt 18 år, disse var så pass sterke at jeg "datt" ut av denne verden til tider, og det var som sagt tannlegen som gav meg disse..
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 27. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2006 Ok. Jeg sa det til han nå og han ble litt letta faktisk. Han skal ringe en annen lege å høre om han kan få noe lignende.... Eller kontakte tannlegen sin så kanskje han får noe derifra...
ming Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Hører ikke til her inne men svarer likevel. Jeg har ekstrem angst for å gå til tannlege. sjekk mulighetene for å få lystgass, det hjelper veldig. Fastlegen min skrev ut valium tabletter til meg, men spørs om det er nok, har iallefall ikke nok virkning på meg, men hjelper veldig i tida FØR behandling. nå var det 5 år siden sist og det var så ille at jeg ikke kunne gå til vanlig tannlege for undersøkelse, det endte med narkose. Det kostet 10000, 6000 for selve narkosen, 2-3000 for komplisert trekking av visdomstann og resten var vel røntgen, undersølelse og puss. Dette var privat, sjekket med sykehus men det var ikke aktuelt. Tar bare inn barn og de med svært dårlige tenner i samband med skrekk. for meg var det "bare" psykisk. uansett så er de 10000 min beste investering noensinne og nå skal til senter for odontofobi i håp om å kunne gå til undersøkelse uten narkose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå