Gå til innhold

Stemmer det hs sier her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed fra hs om at sålenge hun ikke har feber er det ikke så farlig med hoste og snørr. Men hun får da vitterlig ikke sove ordentlig da hun hoster så hun nesten brekker seg, og det er jo ikke behagelig! Almenntilstanden er fin - imellom slagene, og feber har hun som sagt ikke. Men hun er ikke heeeelt frisk, for hun er veldig selskapssyk...Ville dere ringt lege, selv om hun ikke har feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det, så lenge hun ikke har feber som du sier og er i grei form bortsett fra forkjølelsen er det ikke så mye annet å gjøre enn å lindre palgene hennes... heve sengebunn så hun ilgger høgere med hodet, kaldt i soverommet, nesedråper osv osv.... men det er klart holder hun på over en lengre periode og ikke blir bedre ville jeg vel kontaktet lege....

Skrevet

Hs har rett.

Vedvarer hosten og eventuelt blir verre så ville jeg tatt kontakt med lege.

Skrevet

Hun har vært forkjøla i en uke ca, men hoste som er blitt verre. Men kan jo se an en natt til - er det like urolig tror jeg at jeg ringer og hører...

Skrevet

En kan fint ha virusinfeksjoner på luftveiene og ikke ha feber. Det vet jeg godt, min minste lå nemlig over på sykehuset for et par uker siden fordi han sleit med pustingen pgsa virus. Han var som din veldig selskapssyk, hostet mye og hadde en del slim i luftveiene,men ingen feber. Barnelegen på sykehuset sa at det er ikke alltid de minste får det. Min ble lagt inn fordi en kunne se at han hadde dype inndragninger mellom lungene og magen.

Fikk beskjed om at dersom babyen puster fortere enn 60-70 ganger i minuttet, har inndragninger i hals, under lunger eller i halsgrop eller sliter med å få i seg mat (tørre bleier) er det greit med en sjekk.

Det var ikke mye som ble gjort med vår lille. Han fikk litt pustemedisin (som fjernet slim i luftveien) og ble overvåket.

Dersom du er i tvil om ditt barn, har en dårlig følelse, ta heller kontakt en gang for mye, en en gang for lite.

Dette ble rotete, men men

Skrevet

Hadde ringt legen jeg... Har selv en på 6 mnd som går på penicillin mot ørebetennelse. Han hadde heller ingen feber, men var utilpass, spes. på natt og jeg skjønte det var noe. Dro til legen, og der fant de ut at han hadde skikkelig ørebetennlse... Bedre med en sjekk for mye enn for lite.. Det kan jo hende han trenger behandling for det selv om han ikke har feber..

Skrevet

jeg ville tatt kontakt med legen. man må stole på morsinstinktet... det er bedre å være en "overhysterisk" mor enn å vente for lenge syns jeg iallefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...