Gå til innhold

Dere som er kvalm..


HW & MW + nr3

Anbefalte innlegg

Er dere sykemeldt fra jobb, eller klarer dere fungre i jobben til tross for kvalmen?!!

Jeg er sykepleier og har en hektisk hverdag på jobb...er første dag hjemme i dag på grunn av kvalmen og ser ikke for meg hvordan jeg skal klare å komme tilbake på jobb så lenge det er som det er nå.... (kvalmen har nettopp kommet, er 6+2)

Ønsker jo ikke at de på jobb skal vit noe heller enda..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Jeg ble også tidlig kvalm, og ble sykemeldt fra alle nattevakter i uke 7 eller 8, er fremdeles sykemeldt (er nå i uke 19). Jeg sliter veldig med kvalmen enda, og jeg merker at formen min bare blir verre når jeg har jobbet/ vært på forelesning, enn når jeg tar det med ro hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i uke 4. Var så ille at jeg måtte ligge på sofaen hele dagen. orket såvidt gå ut på do. gikk ned flere kilo. fikk noen tab av legen ,men de fungerte ikke noe.var til ultralyd hos gynokolog,hun skrev ut noen tab som heter Postafen! Det er sjøsyketab minnes jeg hun sa.De har hjulpet meg masse!ble oppegående etter et par dager på de. kan ta to om dagen. nå tar jeg en eller ingen :) Men nå er jeg i uke 12, så nå gir vel kvalmen seg.

Så spør legen din om de! mange leger tenker ikke på de mot kvalmen i svangerskap. De er ikke skadelige for fosteret. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var borte fra jobben 3 dager i strekk omtrent likt som du er nå, men kvalmen min har gått litt over.. ( eller blitt mer vant med det ) det kan hjelpe å med ingefær, ellers for meg har det hjulpet å slutte å drikke kaffe om morgenen, og ikke spise noe "tung" mat til frokost, f.eks. bare ta meg en frukt! Men hør på apotek eller lege og.. mange gode tips for hva som kan hjelpe :) Jeg jobber med PU og sliter litt til tider, men har fortalt det tilden jeg jobber nærmest på jobben, så det ikke skal bli noe spm om hvorfor !

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...