Gå til innhold

De vil ikke sette igang!!!!! >:(

Snuppa27 er stolt mamma til 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time til VURDERING av igangsettelse til 1.12, men om alt står bra til med meg og barnet, "er det ingenting i veien for at jeg kan gå lengre over tid, fordi sykehuset ikke VIL sette igang en fødsel om ikke det trengs... Hva er vitsen med å drøye det SÅ lenge??????? >>>>:(((((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal jeg gå gravid over 10 mnd da??? JEG ER SÅÅ LEI!!! :-(

Skrevet

Sjønner at du vil bli igangsatt så FORT som mulig, men legens vurdering er vel den beste! Har med modning å gjøre. Håper for din del at det skjer noe snart. Lykke til

Skrevet

Det er ikke mulig!! må du virkelig gå så lenge på overtid! Trodde ikke de gjorde det lenger!! maks 14 dager har jeg hørt.. du hadde termin 12.11? hm, tror jeg hadde masa litt da altså! du blir vel såfall nøye fulgt, men likavel da!!

Skrevet

Hadde ULtermin 18., men har fulgt menstermin pga jeg har vært så regelmessig i mange år. Så ifølge ULtermin er jeg 9 dager over tiden. MEN de setter IKKE igang 2 uker over tiden heller, for de vil at kroppen skal komme igang på naturlig vis. men det er det jeg ikke skjønner vitsen med for 2 uker over er babyen klar for verden! Alle føder bortsett fra meg jo, blir gal av dette, seriøst!! Nytter ikke å mase på de sykehusfolka, de er ikke å rikke. tro meg, jeg har prøvd.

Skrevet

Noen sykehus har 14 dager, andre 21 dager som "overtids-grense". Og de tar ALDRI utgangspunkt i menstermin, fordi den er for usikker! Uansett hvor bittert det kan virke, så er det UL-termin de tar utgangspunkt i.

Skrevet

Jeg mener jordmora mi sa at de absolutt ikke gikk over 2 uker over tiden. På lillehammer sykehus setter de igang om man er 1 uke over tiden...

Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor det er så forskjellig fra sted til sted... Men syns grensa bør gå på 2 uker. Her er det bare snakk om kontroll etter 2 uker.

Skrevet

sykehuset telemark...

Skrevet

Det er jo helt sykt. Da hadde jeg blitt forbanna... Men de går vel etter UL terminen uansett? Ungen blir jo rimelig stor når man går så lenge på overtid da? Det er jo derfor de vil unngå det.....

Skrevet

ja, jeg syns det er sykt selv, kommer ingen vei med å bli forbanna heller... Har prøvd å snakke med flere av dem, men komemr ingen vei.. "er opp til legen"... om alt står bra til så er det helt greit å gå mer enn 2 uker overtid.

For meg er det ganske tungt nå da jeg hr fulgt mens termin hele veien, og regner meg selv som 2 uker over tid nå. Kanskje jeg blir gående en mnd over den.

Ganske drøyt, og jeg har endel plager nå i tillegg. Sliter på kropp & sjel dette. Og så mange utålmodige folk rundt meg, ikke minst storesøsknene.. Nei dette er INGEN drømmesituasjon:-(

Skjønner ikke hvorfor hun ikke vil ut!!!

Skrevet

Stakkars deg! Føler sånn med deg! Jeg hadde nok laget et stort drama uten like hvis de tvinger meg til å gå så langt over! Jeg har lest flere steder at det ikke er bra for baby. Men der jeg skal føde er det to uker som er grensen, så håper virkelig jeg blir satt igang snart! Blir misunnelig når jeg leser at Lillehammer setter i gang etter en uke, er nemlig det som er sykehuset der jeg vokste opp, så nå skulle jeg nske jeg fremdeles tilhørte det fylket:-( Lykke til til deg hvertfall! Håper idet minste formen din er bra å at du slipper å plages med mye.

Klem fra meg

Skrevet

Nå har je værtpå Lillehammer sykehus. Var innlagt der en natt forrige uke med symptomer på svangerskapsforgiftning. Var der på kontroll igjen idag. Heldigvis ingen symptomer nå .) Men fikk høre både i forrige uke og i dag at de setter i gang 10 dager etter ul termin. Ble strippet i dagmed 4 cm åpning, men hvis det itte skjer noe til fredag skalje dit på kontroll igjen og snakke om igangsetting begynnelsen av neste uke.

Håper du snart kommer i veien av deg selv da... hadde itte godtatt å vente så lenge. Dette er riktignok min 4 unge og har aldri blitt satt i gang, men tror je hadde blitt gal hadde je vært deg. Ler.

Lykke til

Gjest leelu23 *2 dager over*
Skrevet

Jeg skjønner deg VELDIG godt vennen min.. Og du vet at jeg syns det er helt groteskt at de lar deg gå så lenge. Og i tillegg la deg gå to uker over ul-termin og enda lengere er å leke med livet til lille i magen etter min mening.

Jeg har jo vært der oppe for det samme- igangsettelsesvurdering av andre grunner og det var blankt nei og verdens mest usympatiske lege. Verste jeg har opplevd. Det virker som om man ikke blir satt igang der oppe før de omtrent oppdager noe galt med babyen.. OJ nå er du 16 dager over og baby får lite oksygen- ja nå må vi sette deg igang!!

Det er hvertfall inntrykket jeg sitter igjen med!!

Jeg håper inderlig du slipper å gå så lenge vennen!! Jeg har ny vurdering igjen til onsdagen- men blir vel samme regla som forrige gang!!

STOR KLEM :)

Skrevet

Med UL terminen din skal du jo på overtidskontroll innenfor 14 dager? 13 dager etter mitt hue. Og syns de du er stor eller babyen, kan de jo sette deg i gang samme dagen som du er på kontrollen. Så du må jo forsåvidt ikke gå lenger enn andre steder som har 14 dagers grense.

Forstår du er sikkert lei og sånn.. men jeg har fått beskjed helt fra starten av at menstermin må man ikke ta utgangspunkt i, uansett. Fordi det er UL termin de regner fra, og ventetiden blir så mye lengre om man korter den ned selv.

Men lykke til! Er ikke lenge til du ser nurket nå uansett.. Mager trøst men en liten kanskje? :-)

Skrevet

Jeg fikk sutra meg til EN dag tidligere, hadde egentlig time 2.12.... En dag har jo ikke akkurat så mye å si da men... Noe tidligere ville de ikke ha meg inn. Kom ikke på tale.. Hvis ikke fødselen skulle starte av seg selv da selvfølgelig, noe jeg tviler på at den gjør.

Fikk klar beskjed om at er det ikke nødvendig blir det ikke satt igang noe som helst. (selv ikke etter 14 dager) På sykehuset telemark skal det VELDIG mye til for å sette igang en fødsel, som leelu sier, noe må vel være galt med babyen først.

helt utrolig!!

Skrevet

Og takk for alle lykkeønskninger!!!!! Glemmer å skrive det, syns så synd på meg selv atte...;-)

*Klemmer til alle bimvenner*

Skrevet

Må innrømme at jeg er veldig skeptisk til at en skal gå så langt over termin... selv om jeg fremdeles mener at en skal forholde seg til UL-termin, siden du ikke er garantert å bli befruktet akkruat på den datoen du tror. For min del er det å gå mye over tiden noe jeg faktisk er reddere for enn selve fødsel og alt det rundt... er livredd for at noe galt skal skje med knøttet mitt...

Du får stå på :) Ha så mye sex du bare orker, og prøv deg på alle andre sånne "trygge" kjerringråd for å få igang fødsel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...