Kondis som en murstein Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Det er så vanvittig ubehagelig og slitsomt med denne tette nesa... Har vel gått til innkjøp av hundre forskjellige saltvannsoppløsninger, men synes ikke det er noe virk i dem. Noe andre tips??
Gjest Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Jeg bruker vanlig nesespray jeg når det er alr for ille! Eller så prøv tigerbalsam eller pepermyntedråper på en bomulsdott!
Kondis som en murstein Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2006 Ja, det kan jeg jo prøve ) Har en flaske vanlig spray har også, men må vente noen dager før jeg bruker den igjen (er det ikke noe sånn at man skal ha et opphold på to uker...?)
Gjest Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Jo det er vel det. Lurt å ikke bruke det for mye i alle fall for da blir man avhengi av det...
Ingeling :) Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Du bør ikke bruke nesespray i mer enn 10 dager sammenhengende. Jeg blir avhengig av nesespray etter få dager. Hadde bihulebetennelse for et par uker siden, og da var det nødvendig... Bihulebetennelsen gikk ikke over etter penicillin-kuren, og hva gjorde jeg da? Jo, jeg gikk å fikk akupunktur! Etter to behandlinger var jeg kvitt betennelsen, og nesa er åpen igjen! Hurra!... Litt dyrere løsning enn nesespray, men han sier at jeg ikke vil bli plaget med bihulene flere ganger...
9nah Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 hei man skal ikke bruke otrivin når man er gravid, men det vet du kanskje alt? jeg sliter med tett nese selv (hver kveld/natt) og synes heller ikke saltvannspray funker. jeg har begynt å smøre vademecum munnvann under hvert nesebor, he he. ikke særlig behagelig med en gang på huden, men det løser faktisk bra opp etterhvert:-)
Arya Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Hei, jeg slet faktisk veldig med dette noen uker siden, og endte opp med å gå til en akupunktør. Jeg var til 3 behandliger, og har ikke vært tett i nesen siden. Det kan kanskje være verdt det?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Legen min sa at det er helt greit å bruke otrivin.... Men for min egen skyld burde jeg ikke bruke mer enn anbefalt dose....
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 Slet med helt tett nese forrige uke. Legen min anbefalte å koke opp vann og evt. ha i dråper av eukalyptus. Så skulle jeg ha et håndkle over hodet og puste inn vanndampen i ca 10-15 minutter. Deretter skulle jeg skylle nesa med saltvann. Kokte saltvann selv (1ss havsalt til 1 liter vann) og kjøpte en ganske stor sprøyte på apoteket som jeg brukte til å sprute vannet inn i nesa med. Deretter snøt jeg meg. Gjentok dette mange ganger i løpet av døgnet. Tettheten forsvant etter et par dager med denne behandlingen. Lykke til!
Xenaen Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Æsj, er også plage i svangerskapene med det der. Har blitt avhengig av nesespray de to forrige, tenkte å prøve å unngå det denne gangen. Sover med hodet høyt. Synes ikke jeg merker det noe særlig på dagen, mest om natta, særlig dersom jeg sliter med å få sove...
Forskeren Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 Har vært sørpe forkjøla i to omganger nå og har måttet bruke nesespray, Otrivin eller Zymelin (men det er samme virkestoffet). Hverken lege eller apotek sier noe på det, og jeg har måttet bruke en del for jeg har også fått bihulebet og ørebet. Ingen vei utenom altså, men håper jeg slipper antibiotika nå.
Kondis som en murstein Skrevet 27. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2006 Takk for alle svarene ) Får kjøpe meg vademecum og prøve det også!!!
Stirra ner 32+5 Skrevet 27. november 2006 #13 Skrevet 27. november 2006 Kjøp et nese-horn på apoteket! (Ikke dyret, altså....) Min kjære sliter med tette bihuler, har allerede hat betennelse en gang. Man skal ikke bruke nesespray over lengre tid, så nå har han gått til innkjøp av et slikt nese-horn som man skal skylle ut med. Det skal visst funke! ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå