Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 3 mnd har fått noe som ser ut som eksem inni og oppå hendene og det samme på føttene. Hun suger mye på hendene sine og det gjør det vel ikke noe bedre. Jeg har vasket henne med Aponti. Tenkte jeg fikk gå over til bare vann.. Noen som har noen gode råd? Vil virkelig ikke at hun skal slite med eksem resten av livet, for det er vel sånn at har man først fått det så er det vanskelig å bli kvitt?? Eller er det annerledes for små babyer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger kanskje ikke å være så alvorlig. Ta det opp med helsesøster, evetuellt lege. Da får du vite med sikkerhet hva det er, og hvordan du kan behandle det.

Skrevet

Dra til legen å få det sjekka, så får du en diagnose.

Jenta vår hadde det slik du beskriver, pluss litt bak ørene. Atopisk eksem, de fleste vokser det av seg etterhvert. Både jeg og søsteren min hadde det, og vi er ikke plaget med det i voksen alder. Jeg bruker uparfymert fuktighetskrem og kortisonsalve for å ta toppene på eksemutbruddene, og det fungerer flott. Etter vi begynte med kortison i tillegg til a-creme har hun blitt utrolig fin i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...