Crazy mama Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Heisann! Jeg lager en ny tråd fordi jeg svarer så sent. Er du her fremdeles, eller fikk gårsdagen fortgang i sakene? ) En dag over, jeg må bare tenke en dag nærmere fødsel. Sist gang gikk jeg ti dager over det var pyton!! Men etter stripping så fikk jeg fortgang i det til slutt, det er det jeg håper på i morgen. Du spurte om hva stripping var, det er at jordmor eller lege går inn med fingrene og løsner fosterhinnen rundt mormunnen. Det er litt ubehagelig, men ikke vondt. Jeg gjorde det for andre gang sist torsdag, og etter det gikk slimproppen. Jeg må si at det du svarte i siste tråden, minner meg om første gang jeg fødte (for 16 mnd siden). Jeg slet da med en del angst, og gikk søvnløs i flere døgn før fødselen. Alt gikk veldig bra til slutt, og det å føde var på langt nært så skummelt som det jeg hadde sett for meg. Jeg fikk tidlig epidural, noe som hjelp veldig psykisk på meg da. Ja, og nå skal jeg jo føde snart igjen, og det sier vel sitt... )
Sunshine:0) Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Hei:0) Å nei da ikke fort gang i sakene...... Sitter her å venter!! Finner på masse ting å beskymre meg for.....tenker at bebisen ikke har sparket osv....selv om den har det! Jeg begynner ikke å bli gal lenger jeg er gal!! Det føles sånn;0) Du da? Skjedd noe?? Jeg har ofte skikkelige mens smerter som går bak i ryggen men det tror jeg jeg skrev sist, har hatt det i en uke men det blir ikke verre eller går over i rier................ Det er et helv..... det der med angst!!! Tusen takk for svar:0)
Crazy mama Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2006 Å hei du, og å nei du - her sitter jeg! Har nesten innfunnet meg med at et desemberbarn blir nok tingen. Ingenting som tyder på fødsel ennå. Jo forresten, det at slimproppen er gått og at jeg har disse slimgreiene når jeg er på do (sorry detaljer), er nok et tegn på at fødselen ikke er langt unna. Hadde det ikke lenge før fødselen sist hvertfall. Så jeg kan bare håpe... Ellers er det vanlig med kynnere, de er ikke vonde. Det er litt typisk å bli bekymringsfull nå helt på slutten, både tanker på bevegelser og fødsel er ikke alltid positive. Jeg har det også sånn, men plutselig så er det full fres i magen og alt er greit. Jeg kjenner spesielt på det at nå er det ikke mange dagene, kanskje timene, før jeg er i fødsel. Selvfølgelig er det en litt skremmende tanke, men du verden det skal bli herlig når det er over og babyen er ute. Jeg kan skjønne det med angsten, det er veldig godt denne gang når jeg ikke er rammet på samme måte. Har bare den "vanlige" engstelsen nå. Har du litt ekstra oppfølging pga dette? Aller helst på føden, der du skal føde? Det hjalp meg veldig. Og ikke minst garantien jeg hadde på at jeg skulle få tidlig epidural, det anbefales. Og så må du skrive ett brev og ta med deg, der du beskriver din angst, og dine behov. Det også gjorde jeg sist gang, noe som jordmødrene fikk god bruk for til forberedelsen i møtet med meg. Jaja, hva skal vi ellers si - førstemann til føden? )
Sunshine:0) Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Hei hei:0) Jeg har gått på gaia. Det har hjulpet veldig:0) Har skrevet brev så de vet heldigvis hva som er viktig for meg. Jeg sliter en del med angst fra før av også så er nok bare litt ekstra nå når jeg har en liten bebis i magen. Jeg gleder meg såååå masse nå til det bare begynner for da er det jo ingen vei tilbake!! Førstemann til føden:0) Hvor skal du føde? Jeg skal på ullevål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå